Tips Untuk Jimat Sewa Homestay Semasa Travel Guna Airbnb

  • Tuesday, October 09, 2018
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Kisahnya begini..
.
Apabila Shaklee memaklumkan bahawa perjalanan pulang trip Shaklee kami ke Bangkok nanti akan tiba di KLIA pada pukul 8.15 malam, saya mula gundah gulana.. Ya la, mana sempat nak kejar flight ke KB pada malam yang sama, walaupun flight terakhir pada malam tersebut..
.
Takkan nak kena tunggu esok pagi baru nak balik KB? Masak nanti huhuhuhu...
.
Bincang dengan suami Rosman Adli, Abi cakap takpe nanti dia naik KL bersama anak-anak jemput saya.. Alang-alang dah naik KL, so kita sambung holiday bersama anak-anak pulak la kan heheheh...
.
Maka, mulalah saya search di Airbnb, untuk mencari homestay yang bersesuaian. Lokasi yang disasarkan adalah Shah Alam, memandangkan ada tempat yang ingin dituju di sana.
.
Airbnb ni merupakan satu sistem yang macam Trivago jugaklah, cuma sebagai pelanggan kita kena mendaftar (pendaftaran percuma sahaja), dan untuk trip pertama kita akan mendapat RM120 kredit sebagai diskaun untuk langganan pertama kita dengan Airbnb.
.
Memandangkan kredit saya dah hampir tamat tempoh (masa saya mendaftar, cuma RM105 sahaja kredit yang diberikan, sekarang RM120), so memang sangat patutlah saya gunakan untuk trip ini.
.
Oh ya, lagi satu sebab saya prefer Airbnb adalah kerana ianya merupakan rumah, bukan hotel. Memandangkan saya ni #MakAnak4 dan anak-anak pun makin membesar, maka penginapan di sebuah rumah adalah lebih selesa buat kami, berbanding hotel.
.
Dan Alhamdulillah, saya dapat jumpa rumah yang sesuai (ada pool dan playground hahahaha 
hahahahah), syarat utama dalam pencarian saya. Maklumlah bawak anak-anak ni memang itu yang diorang cari. Rumah ni pulak selesa sangat, ada 3 bilik yang kesemua biliknya disediakan katil saiz queen. Boleh tengok dalam gambar kat bawah.


Pool... Ini yang anak cari ni...

Infinity pool

Bilik 2

Master Bedroom - Bilik 1

Bilik 3

Selesa

Luas hall nya

Iron & board disediakan

Kelengkapan di dapur

Bilik air

Gym pun ada

Playground kat sebelah pool

Resit pembayaran saya

.
Dan saya dapat sewa rumah ini cuma dengan harga RM177.32 untuk 2 malam (setelah ditolak kredit percuma yang saya dapat masa mendaftar RM105).
.
Sangat berbaloi kan? 😍😍
.
Nak mendaftar ni senang je.
.
1. Buka akaun Airbnb di link ini. www.airbnb.com/c/efiem3
.
2. Lepas je daftar, terus akan dapat travel credit percuma RM120 dari Airbnb untuk booking yang pertama (T&C applied)
.
3. Settle.
.
4. Oh ya, untuk next travelling, pun boleh kumpul credit travel yang boleh ditolak dalam booking-booking kita seterusnya. Tapi tu cerita lain. Yang penting, kita daftar dulu 😍 Mana tahu lepas-lepas ni dapat travel FREE 😍
.
Senang kan?
.
Daftar cepat-cepat ya. Senang nak travel ke mana-mana nanti 😍
.
Boleh hubungi saya Efie 019-9890707 jika ada nak tanya apa-apa soalan.
.
#BendaBestKitaKongsi

You Might Also Like

0 comments