Cadangan Tempat Untuk Membeli Kelengkapan Sekolah Anak-anak di Kota Bharu

  • Saturday, December 09, 2017
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Hujung tahun adalah antara bulan yang kritikal bagi ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang dah bersekolah, selain daripada musim perayaan. 

Bulan ni lah, bulan yang menuntut perbelanjaan yang bukan sedikit, sama seperti musim perayaan.

Makin ramai anak yang bersekolah, makin pening kepala mak ayah kan.

Tapi nak tak nak, anak-anak adalah tanggungjawab kita, amanah kita yang paling besar untuk dididik sebaiknya. Antaranya, adalah dengan memberi pendidikan yang terbaik buat mereka. Dan, kos pendidikan sekarang ni, termasuk kelengkapan persekolahan mereka, menuntut belanja yang bukan sedikit.

Hari ni, kami peruntukkan masa untuk membeli kelengkapan anak-anak. Beberapa kedai jugaklah kami terjah, dalam mencari kelengkapan yang berkualiti, namun pada harga yang berpatutan. 

Ammar tahun 2018 dapat jadi pengawas, jadi memang kena beli uniform sekolah yang baru semuanya. Ajlaa' pulak akan masuk Darjah 1, so memang sah-sah la kena beli baju baru.

Tersenyum simpul masing-masing dapat baju baru

Cadangan Kedai Mampu-milik Untuk Membeli Uniform Sekolah


Antara beberapa kedai yang mampu milik, yang kami cadangkan untuk ibu bapa yang berada di kawasan Kota Bharu dan berdekatan, untuk berkunjung bagi dapatkan kelengkapan sekolah anak-anak ialah:

1. Pusat Pakaian Hari-Hari
2. Pasaraya Borong MM
3. Kedai Kelengkapan Uniform Sekolah (tak ingat nama sebenar kedai ni, tapi lokasinya berhadapan dengan Balai Islam Lundang)

Ketiga-tiga kedai ni, punyai uniform sekolah yang warna selain putih. So senanglah nak beli kan. Kalau yang dekat depan Balai Islam tu, memang mostly semua warna ada kat situ. Biru, Coklat, Purple, Pink, Pakaian Sukan dan banyak lagi lah. Kira macam pusat sehenti. Semua ada. Senang.

Yang menariknya kali ni, bab kasut. 
Nak dijadikan cerita, ada member bagitau dia beli kasut sekolah kat Giant. Kasut plastik ala-ala crocs. Tahun ni tahun kedua lah dia beli kasut tu untuk anak dia. Kasut ok, tahan lasak jugaklah katanya. Ala kalau kasut yang biasa kita beli tu, setahun ada nak kena beli 2-3 pasang jugak. Koyak lah, tapak haus lah, macam-macam. Hmmmmm...

Maka, menapaklah saya ke Giant. Ni first time saya ke Giant Tunjong ni, sejak ianya mula dibuka kira-kira hampir setahun yang lalu. Hahaha.. Demi untuk sepasang kasut sekolah! Eh, bukan sepasang, tapi 4 pasang.


Ni lah rupa kasut tu..
Ok jugak la kan..

Nak tau tak berapa harga?
Haaa cer teka.. hihihi...

RM17 untuk 2 pasang!
Ya, diulangi - RM17 untuk 2 pasang a.k.a RM8.50 je sepasang!

Memang murah gilerrrr...
Tanpa berfikir panjang, saya terus beli kasut ni je hahahahah..
Anak-anak pun cakap selesa, masa try pakai tadi..

Mana yang boleh jimat, kita cuba jimatkan. 
Kan?

Dok kira-kira bajet untuk 2 orang anak sekolah ni, dalam 2k jugaklah kos untuk diorang, termasuk buku dan yuran sekolah nanti..

Mujurlah saya ada bisnes Shaklee ni. 
Dapat bina pendapatan, walaupun dari rumah.

So, if korang ada yang nak berniaga Shaklee, nak bina pendapatan dengan Shaklee, samada pendapatan sampingan mahupun utama, yang takde modal yang banyak untuk berniaga, bisnes Shaklee memang bisnes yang paling sesuai untuk diceburi.
Seriously talk!

Nak tahu lebih lanjut, jom wasap.

****************************************


Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)
FB: Efie Muhamad (Founder TheVioletTeam)


You Might Also Like

0 comments