Kepentingan Vitamin E untuk Reproduktif Lelaki

  • Tuesday, October 09, 2012
  • By efie muhamad
  • 0 Comments


Cahayamata~ merupakan anugerah yang tidak ternilai dalam kehidupan pasangan yang berumahtangga. Namun atas sebab-sebab tertentu, banyak pasangan yang masih dalam penantian dan masih mencari cara nak dapat anak.

Mungkin ramai yang tidak sedar, betapa pentingnya Vitamin E dalam kehidupan kita. Pengambilan Vitamin E dapat mempertingkatkan kemampuan reproduktif. Ini berdasarkan kajian pada tahun 1924, yang mana mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan sistem reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

Berikut adalah petikan dalam sebuah artikel yang termuat dalam jurnal antarabangsa.

Journal : International Journal of General Medicine. 
Author : Mohammad K Moslemi, Samaneh Tavanbakhsh
Published Date: Jan 2011 Vol 2011:4 Pages 99-104



Kajian ini melibatkan 690 lelaki TIDAK SUBUR dengan idiopathic asthenoteraspremia yang menerima tambahan harian selenium dalam kombinasi vitamin E untuk sekurang2nya 100 hari. Hasil kajian menunjukkan:-

  • 52% ~ Mutu sperma lebih baik
  • 11% ~ Kehamilan spontan
  • 37% ~ Tiada respon

Justeru, kesimpulan yang boleh diambil adalah tambahan selenium dan vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutamanya pada motilitas sperma.

Kenapa Mesti Pilih Vitamin E Shaklee??

 

Dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

Juga mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap vitamin E, memelihara membran sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan antioksidan dan melindungi retina.






Hubungi saya di 019-9890707 untuk pembelian atau maklumat lanjut.

 



You Might Also Like

0 comments