Thursday, 6 March 2014

Resepi Rahsia ESP Shaklee

Haaaaa kali ni nak cerita pasal apa lagi yang kita boleh buat dengan ESP Shaklee ni... Kalo sebeblum-sebelum ni, orang dok cerita cara bancuhan ESP je kan? Kali ni kita bagi resepi yang lain sikit.. Oh yaa, kalo nak tau resepi lazat cara bancuhan ESP Shaklee boleh tengok kat sini..

Sebenarnya takdela rahsia sangat pun, sebab ada dikongsi di page Shaklee Corporation je resepi ni.. Tapi disebabkan oleh teruja sangat nak buat resepi, dan taknak bagi hilang resepi ni so saya salin balik masuk kat blog..

Resepinya senang sangat, sape-sape pun boleh buat..

Jom try....



Shaklee Peanut Butter Protein Balls



Bahan-bahan:

1 cawan ESP

1 cawan Crunchy Peanut Butter

1/2 cawan madu

Cara-cara:


Gaulkan kesemua bahan dalam mangkuk hingga sebati
Bentukkan bulat2 kecik2 (alaaa mcm fishball tu)
Masukkan dalam bekas kedap udara & sejukkan dalam peti




Siap!!!!



Boleh jugak roll  kan atas kelapa parut ke oat yang dikisar halus ke.. Ikut suka kita...



Tadaaaaaa.....


Resepi ESP yang Marvellous!!


Macam sedap kan??

Tak sabar nak try nih... 

Anak2 pasti suka ni, SNEK SIHAT!



-------------------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

  





Tuesday, 4 March 2014

Set Subur Shaklee: 4 Punca Sperma Kurang Berkualiti


Purata kiraan sperma yang sihat adalah antara 120 dan 350 juta cm padu. Manakala, seseorang yang dikatakan mempunyai bilangan sperma yang rendah adalah di bawah 40 juta cm padu. Kiraan sperma yang rendah ini boleh menyumbang kepada ketidaksuburan para suami.

Punca Sperma Kurang Berkualiti







1) Terdedah Kepada Haba Yang Tinggi

Suami perlu pakai seluar dalam yang longgar supaya alat kelaminnya tidak tertambat, senang mengendur dan menarik mengikut keadaan. Buah zakar yang tertambat kerana memakai seluar dalam yang ketat atau seluar yang ketat akan membuatkan sistem kawal suhu dalam kerandut tergendala dan kilang sperma kurang aktif. Suami anda juga perlu elak daripada terdedah kepada situasi panas seperti berendam dalam kolam air panas dan sauna.

 2) Merokok

Selain itu, jika suami merokok, perlu berhenti merokok kerana bahan kimia dalam asap mengganggu kilang sperma. Juga boleh menyebabkan sperma kurang aktif dan bergerak dengan perlahan. Jadi, para suami yang betul-betul inginkan anak, saya pasti memang akan cuba sedaya upaya untuk berhenti merokok kan? 
 
Vivix Shaklee dapat membantu lelaki-lelaki untuk berhenti merokok. Boleh lihat disini testimoni seorang lelaki yang dahpun  berhenti merokok setelah hanya seminggu mengamalkan Vivix.

3) Faktor Alam Sekitar

Faktor alam sekita yang tidak sihat, iaitu seperti bahan radiasi, ubat, logam berat, penggunaan alkohol yang berlebihan, penggunaan dadah dan pencemaran alam sekittar turut menyumbang ke arah sperma yang kurang berkualiti.

4) Obesiti

Ada pendapat lain mengatakan berat badan yang berlebihan (obesiti) dapat dikaitkan dengan sperma yang kurang berkualiti atau juga mati pucuk. Kemungkinan disebabkan oleh suhu badan yang tinggi disebabkan lemak yang berlebihan tersimpan berhampiran dengan testis. Ada logiknya juga kan? Jadi, bagi para suami yang mempunya masalah obesiti, anda disarankan untuk dapatkan berat ideal bagi mendapatkan sperma yang berkualiti.


Bagaimana Shaklee Dapat Membantu?



set subur shaklee
Vitamin E Shaklee (RM149 : 120 tab)
♂Meningkatkan daya seksual bagi suami isteri, menghasilkan sperma serta hormone seks dan melindungi sperma daripada rosak. 
♂ Membantu mengatasi masalah pancutan awal.
♂ Meningkatkan kesuburan dan mengurangkan radikal bebas yang merosakkan sperma
Selenium sangat berkuasa mengurangkan pembengkakan prostat
♂ Mengekalkan kesihatan salur darah
 ♂ Membantu meningkatkan kualiti & kuantiti sperma
 ♂ Meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan perlindungan terutamanya pada motilitas sperma


set subur shaklee
 Zinc Shaklee (RM33.75 : 120 tab)
♂ Zink dijumpai paling tinggi dalam sperma (10x ganda dari dalam organ lain)
  ♂ Membaiki sperma dari segi bilangan, bentuk dan pergerakan
  ♂ Membantu mengurangkan pembengkakan prostat
♂ membantu mengurangkan mati pucuk

Ikhtiarlah untuk tingkatkan kualiti sperma dengan pengambilan Vitamin E & Zinc ini, selain mengawal 4 faktor di atas yang menyumbang kepada sperma yang tidak berkualiti. 
Semoga dapat membantu (>‿◠)✌

-------------------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)