Rahsia Kenapa Shaklee Memilih Ikan Laut Dalam Sebagai Sumber Minyak Ikan

  • Monday, August 07, 2017
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

American Public Health Association mengesyorkan supaya kita memakan ikan laut dalam yang mengandungi paras asid lemak Omega 3 sekurang-kurangnya sebanyak dua kali seminggu. Omega 3 akan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.

Ada sebab, kenapa Shaklee memilih ikan laut dalam sebagai sumber minyak ikan. Bukan ikan biasa-biasa, bukan ikan tepi pantai, tapi ikan laut dalam.

Kenapa?

Pada tahun 170, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Prize telah menemui satu rahsia. Ianya berkaitan dengan tahap kesihatan orang Eskimo.

Sama tetapi berbeza.....

Orang Eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghadapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. 

Namun, orang Eskimo yang menetap di Amerika Utara, yang bekerja sebagai pemburu, dan makanan mereka yang utama adalah daging, menghadapi banyak masalah kesihatan terutamanya berkaitan dengan jantung. 

Justeru, penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut dalam menunjukkan, ikan tersebut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA & DHA yang boleh merwndahkan lemak dalam darah, menurunkan platelet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, mengawal penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.



Kita pulak macamana?

Daging merah memang kita makan, tetapi berpada-padalah. Ada hadnya.

Sebagai ikhtiar untuk jaga kesihatan, kita ambil juga minyak ikan sebagai suplemen harian. OmegaGuard Shaklee sangat tinggi dengan EPA & DHA, berbanding dengan minyak ikan jenama-jenama lain.



Sebab tu, saya memilih OmegaGuard Shaklee sebagai suplemen minyak ikan seluruh ahli keluarga saya.

Nak beli OmegaGuard Shaklee, boleh klik eSell di bawah.



Untuk order / konsultansi, boleh hubungi saya..


Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)



Efie Muhamad (facebook)

You Might Also Like

0 comments