Petua Untuk Kurangkan Sengsara Akibat Chicken Pox

  • Wednesday, August 09, 2017
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Chicken pox ataupun demam cacar adalah salah satu penyakit kanak-kanak yang semua kita dah pun lalui semasa kecil. Kalau tak kena masa kecil, demam cacar ini biasanya akan datang juga semasa dewasa. Chicken pox yang datang semasa dewasa adalah lebih kronik. (tapi saya tak ingat pulak bila masa saya kena hihihi.. Rasa macam tak pernah kena je..). 



Ammar dan Ajlaa' kena 4 tahun lepas. Masa tu Ammar umur 4 tahun, Ajlaa' 2 tahun. Masa tu, hampir separuh kawan-kawan dia kat sekolah, pun turut kena sama. Sebab, chicken pox ni boleh berjangkit. So, kalo anak kita kena chicken pox, kena kuarantinkan dan cutikan dari sekolah at least 2 minggu kot. Orang kata, masa bintik-bintik tu tengah mengering, masa tu lah ianya berjangkit kat orang lain.

Biasanya masa chicken pox, anak akan kena demam yang tinggi, kemudian ambil masa untuk surut semula. 


Ada ke Set Shaklee yang boleh bantu masa anak kena chicken pox ni?


Jom saya kongsikan pengalaman Puan Hanisah. Perkongsian beliau tentang anaknya yang pernah kena chicken pox :

"Bulan puasa tahun lepas, anak-anak saya kena chicken pox. Saya bagi mereka makan Nutriferon Shaklee sehari 2 kali - memang membuak-buak keluar segala biji air. Nutriferon juga bantu untuk demam. Kemudian sapu dengan herbal blend. Sangat berkesan untuk kurangkan gatal-gatal. 3 hari habis satu tiub Herbal Blend Shaklee. Saya mandikan juga dengan mandian lemon dan Basic H Shaklee. Tetapi Alhamdulillah cepat sembuh, dalam masa 4 hari cacar air dah kering. Dan dalam masa seminggu anak saya dah sekolah semula."

Masa Ammar & Ajlaa' kena chicken pox dulu tu, saya buat macam ni jugaklah.. Alhamdulillah memang kurang gatal, dan cepat sembuh chicken pox diorang. 

Kalo ikut petua orang kampung, mandikan dengan air rebusan daun semambu. Boleh jugaklah kalo nak cuba. Kita ikhtiar kan. Asalkan anak kurang sengsara, dan cepat sembuhnya.

Untuk dapatkan Set Chicken Pox - Nutriferon, Herbal Blend, Basic H - boleh order online kat sini.. Klik je esell kat bawah tu..




 Atau hubungi saya..




Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)



Efie Muhamad (facebook)

You Might Also Like

0 comments