Set Kesuburan: Anak Permata Hati

  • Thursday, September 20, 2012
  • By efie muhamad
  • 1 Comments


Anak ~ merupakan anugerah Allah yang tidak ternilai, tidak boleh dibandingkan dengan harta walau setinggi gunung sekalipun. Namun, tidak semua pasangan yang berkahwin, bertuah terus mendapat anak. Ramai yang terpaksa berusaha, berikhtiar di merata tempat untuk mendapatkan anak.

Apapun, soal anak ini sememangnya adalah hak Allah. Apa yang kita boleh lakukan hanyalah berikhtiar, berdoa dan bertawakkal. Terdapat beberapa jenis suplemen, yang dapat membantu meningkatkan tahap kesuburan lelaki dan wanita.

Cadangan Set Kesuburan Shaklee









Vita-Lea

Kesuburan wanita banyak dipengaruhi oleh vitamin A. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita (lelaki juga) harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multi? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum.

Mangan dan magnesium di dalam Vita-Lea membantu ereksi bagi lelaki.





B Complex 

Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri.

Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan sperma






Vitamin C 

Sebagai vitamin yang menjaga kesegahan sel, vitamin C juga berfungsi menghasilkan sel sperma yang sihat. Sperma yang tidak sihat, lembik, lembab >>>  akan menghadapi masalah untuk bersenyawa dengan sel ovum.






Vita E & Selenium  

Bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E Shaklee, untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya.






GLA Complex 

Membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antara kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari. Juga dapat membantu menormalkan kitaran haid anda.




Zinc  

Meningkatkan hormon testosteron dan bilangan sperma



Alfalfa 

Membantu mengatur pusingan haid, masalah keputihan dan masalah kewanitaan


Dapatkan konsultansi percuma dengan hubungi saya di 019-9890707.

You Might Also Like

1 comments