Sunday, 5 January 2014

Set Kurus Shaklee: Azam Slim 2014

Ramai yang nak kurus...
Ramai yang nak badan solid molid cantik menawan..
Ramai yang nak buang lemak berkilo-kilo dari tubuh...

Tapi kenyataannya, NAK KURUS tinggal angan-angan...

Hakikatnya...

Badan naik macam dipam-pam...
Nak badan solid molid, tapi yang dapat badan macam belon kembang..
Nak buang lemak berkilo-kilo, yang dapat naik berkilo-kilo...

Sebab tu lah ramai yang AZAM TAHUN BARU nya TETAP SAMA, walau dah bertahun-tahun...

Heheheheheheh.....

Saya tak cakap kt orang lain, tapi cakap kat diri saya sendiri... hihihih....

Saya ni, memang tubuh berisi, sejak dari kecik2 lagi.. Lahir2 je pun berat dah dekat 5kg kot... Haaaa berat kan... Heheheh... Tak pernah kurus, sampailah sekarang.. Kecuali masa sekolah rendah, masa tu aktif sukan so badan AGAK OK la, walaupun TAK KURUS..

Bila naik sekolah menengah, duduk kat asrama. Sukan dah buang ke tepi, kecuali main bola tampar... Tapi main bola tampar takdela membakar kalori sangat kot, kalau nak dibandingkan dengan main bola jaring ataupun bola baling macam masa sekolah rendah..

Sekarang, bila dah beranak 2 ni, lagi la taktau nak cakap lah... Heheheh... Aritu, masa masih menyusukan Ajlaa' Qaisa, berat badan takdelah naik sangat. Ya la, menyusu kan. Tapi bila Ajlaa' dah agak kurang menyusu, kenaikan itu macam air paip mengalir.. Lajuuu je tak dapat ditahan2.. heheheh... Tambah2 bila Ajlaa' dah mula bersekolah ni (Ajlaa' umur 3 tahun sekarang), menyusu hanya pada waktu malam, lagi la rasa macam nak tutup mata je bila naik penimbang... kikikiki....

Jadi, bersempena tahun baru ni, saya seperti jugak orang lain, turut menyenaraikan AZAM UNTUK KURUS dalam senarai azam saya... Heheheh....

Kenapa Saya Nak Kurus?

 

Memanglah bila kurus ni nampak cantik kan. Bila badan gemuk ni, rupa paras yang cantik pun akan jadi kurang cantik kan? Tambah2 kalo yang tak berapa nak cantik tu lagi laaaa...hihihi...


Ok tu satu..


Tapi yang jaaaaauuuhhhh lebih penting dari itu, tentang kesihatan. Kita memang tak boleh nak nafikan, badan gemuk ni akan  mengundang pelbagai penyakit kronik bersarang dalam tubuh. Penyakit jantung la, darah tinggi la, kencing manis la dan macam2 lagi lah... Eiiii ngeri kan... 


Usia pulak makin meningkat, metabolisma badan makin berkurangan jadi makin patutla kita buat keputusan untuk jaga badan dan kesihatan bermula dari sekarang! Macam saya sendiri, tahun 2014 ni dahpun berusia 32 tahun (hohohoho dah tua rupanya guwe), kerja pulak mengadap laptop je langsung tak keluarkan peluh..

Jadi, masa untuk berubah adalah SEKARANG!!


Bagaimana Set Kurus Shaklee Dapat Membantu??

 

SET SLIM SHAKLEE
SET KURUS SHAKLEE


Lecithin


   Menyerap vitamin larut lemak- A,D, E dan 
   Menghalang enapan lemak dihati
   Memecahkan lemak dan kolestrol, ‘membersih’ salur darah, pengambilan tambahan dapat mengemulsi  dan membantu metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh
   Pengambilan yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan seimbang
  Mencantikkan otot dan kulit, melembap dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan
  Meringankan sembelit, meleraikan  toksin dalam usus.



Alfalfa


Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali boleh normalkan kembali badan yang berasid, membersihkan hati, kolon, darah, menyingkirkan toksin dari badan, mencantikkan kulit dan otot.
✔ Penggunaan jangka panjang dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol, mengurangkan kolestrol,                     mengandungi saponin – span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol
Melegakan keletihan
Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastric, sembelit, hepatitis dan hyperacidity
Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin, menjadikan badan terasa lebih ringan.




Herblax

✔ Membersihkan najis yang tersekat, melawaskan sembelit
✔ Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam badan
✔ Mengempiskan perut
✔ Membersihkan najis yang tersekat, melawaskan sembelitMembantu memberi kepejalan kepada perut


Cinch Shake


Indeks glisemik rendah – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis dan mengekalkan tahap gula darah yang normal dan kekalkan tenaga
Mengandungi Cinch Pro- campuran ekslusif protein diperkayakan dengan leucine-asid amino 
       >> Leucine dapat memelihara otot semasa menurunkan berat badan
       >> Kesan pada mereka yang telah mengambil cinch ialah kehilangan lemak, berat, inci pada masa yang sama masih mengekalkan otot mereka.
Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral
Tinggi protein (24g setiap hidangan) memberikan anda rasa puas dan kenyang
Tinggi serat (6g setiap hidangan)
 Rasa yang sangat enak, memberikan kepuasan semasa menurunkan berat, datang dengan 3 perisa hebat coklat, cafe latte dan vanila.

Tapi tapi tapi.....

Pengambilan SUPLEMEN SAHAJA TIDAK CUKUP!



Untuk kurus, dapat berat ideal, dapat kesihatan yang baik maka kita hendaklah JAGA PEMAKANAN & LAKUKAN SENAMAN SECARA KONSISTEN.

Kalo amek suplemen berbotol-botol pun, tapi makan tak jaga senaman pun takde dok melepak depan TV ke laptop ke takde guna jugak ye... Sesia je habis duit beratus2 beli suplemen kan...

Jom KURUS DENGAN SIHAT bersama saya jom....


-------------------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Hubungi saya di 019-9890707. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.




No comments:

Post a Comment