Lebam Digigit Hantu?

  • Wednesday, November 18, 2015
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Perasan tak, kadangkala bila kita bangun tidur, ada setompok lebam menghiasi tubuh kita. Biasanya, di kawasan peha ataupun lengan. Tompok lebam ni sekitar sebesar duit 20 sen, kan?



Sejak saya masih kecil, seingat saya, saya sering diomok-omokkan bahawa lebam yang terjadi itu adalah tanda gigitan jin@hantu yang suka kat kita. Wahhhh, menakutkan! Huhuhu....

Tapi, apabila dah besar ni, melalui pembacaan saya dapati lebam yang berlaku adalah disebabkan badan kita kekurangan vitamin C. Bukan kena gigit hantu jin pun.. hihihi... Mintak simpang jauh-jauh..

Selain mudah lebam, antara petanda tubuh kekurangan vitamin C yang lain adalah





1. Berkurangnya tenaga secara kronik, kemurungan dan badan lemah.

2. Anemia (dari anemia sederhana sehinggalah anemia yang kritikal).

3. Haemorrhages (salur darah bocor) ke otot tangan dan kaki, sendi-sendi dan kerosakan kuku (nail-beds).

4. Penyakit kulit - Kulit menjadi lebam kebiruan.

5. Gigi mudah tercabut dan berlaku pendarahan pada gusi

6. Masalah penghadaman

7. Sukar mengawal stress

8. Selalu selsema, letih dan demam



Ini pulak, perkongsian dari sahabat saya, seorang ahli farmasi tentang pelanggannya yang mengalami masalah gusi bengkak.



Maka, jangan ingat Vitamin C ni sekadar untuk cantik saja tau..
Baaaaanyak sangat lagi manfaat lain... Memang wajib jadikan suplemen harian kita... Lagi-lagilah Vitamin C ni harganya memang mampu milik.. Tak sampai RM100 pun untuk sebotol yang mengandungi 180 biji..

Memang berbaloi-baloi sangat...

Nah, klik butang kat bawah ni untuk order..


Ataupun, kalo nak saya poskan pun boleh.. ;-)

Nak order Shaklee?

Nak jadi ahli Shaklee?

❤ Efie Muhamad ❤


SMS/Whatsapp: 019-9890707

You Might Also Like

0 comments