Monday, 5 September 2016

Apa Yang Perlu Anda Tahu Tentang Zika?


Hari tu kecoh kat Brazil je kan pasal Zika ni.. Kita pun rasa macam takpela Brazil ni jauh dengan MAlaysia, takde halnya...

Alih-alih, sekarang ni dah ada kes dahpun kat Singapura.. Bermula dengan hanya 1 kes, sekarang dahpun mencecah 242 kes.. Such a big number.. Dan yang kita khuatirkan, wabak ini juga akan menular di Malaysia memandangkan vektor bagi penyakit ini juga memang terdapat di Malaysia iaitu Nyamuk Aedes.



Apa Langkah Pencegahan Yang Perlu Kita Ambil?




Bagaimana Shaklee Boleh Bantu ?



Berikut merupakan perkongsian dari seorang doktor perubatan, Doktor Fyda Noh.

Zika ni sama la macam denggi, tak ada ubat atau vaksin, jadi bergantung pada sistem imun kita untuk lawan jika dijangkiti.
Nutriferon tak adalah kajian mengatakan dia boleh melindungi daripada virus denggi atau zika, tapi ada 6 sebab kenapa mesti pilih Nutriferon untuk perisai tubuh:
1. Terbukti daripada kajian ke atas manusia - campuran fitonutrien yang berkesan & selamat memberi sokongan imun yang tepat pada peringkat sel.
2. Meningkatkan paras interferon secara semulajadi. Interferon adalah kumpulan protein yang sangat penting dalam sistem imun tubuh & paling mahal.
Interferon dihasilkan secara semulajadi dalam badan. Sekarang ada ubat interferon digunakan untuk merawat Hepatis B, AIDS dan kanser.
3. Dicipta oleh penemu interferon - Dr Yasuhiko Kojima yang menemui interferon pada tahun 1954.
4. Rumusan berpaten yang ekslusif. Sebelum dipasarkan Nutriferon telah melalui set2 ujian yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan & prestasi.
5. Dikaji selama 40 tahun. Menggunakan berjuta2 sebatian sebelum Dr Kojima menemui ekstrak 4 tumbuhan yang boleh meningkatkan interferon secara semulajadi.
6. Sejak Nutriferon dibangunkan, beberapa kajian klinikal ke atas manusia telah mendokumenkan keberkesanan suplemen ini. Dimuatkan dalam jurnal perubatan, seperti Journal Gastroenterology, Clinical Pharmacology and Complementary Medicine - mengetengahkan pelbagai faedah Nutriferon.


Lagi satu yang kita boleh cuba, lumurkan badan kita dan anak-anak, dengan krim serbaguna Herbal Blend ni.. Nyamuk tak suka tau bau krim ni.. Bila dia tak suka, dia dok jauh-jauh jela takde nak gigit-gigit kita kan.. Pelik jugak nyamuk ni, padahal sedapo je bau Herbal Belend ni hehehee.....

Yang penting, Herbal Blend ni krim yang diperbuat dari bahan-bahan semulajadi.. Takde sebarang bahan kimia yang merbahaya.. So memang selamatlah!


And always, PREVENTION IS BETTER THAN CURE, right?

Jauhhhhh lebih baik.. 
Maka jomlah kita berikhtiar untuk cegah Zika ni, daripada ianya menyerang diri kita, keluarga kita dan orang2 yang kita sayang..

#sayNotoZika okay ;-)

****************************************************************************
Mencari Shaklee?

Boleh hubungi saya untuk konsultansi juga tempahan.



 Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)

Efie Muhamad 019-9890707


Efie Muhamad (facebook)

No comments:

Post a Comment