Menu Sahur Yang Ringkas Tapi Berkhasiat

  • Thursday, June 01, 2017
  • By efie muhamad
  • 0 Comments


Assalamualaikum..


Dah masuk 6 Ramadhan  dah kita hari ni. So, apa cerita puasa korang setakat ni? Harap-harap yang baik-baik saja ok ;-)


Ok, hari ni nak share 1 menu sahur yang ringkas amat, tapi sangatlaaaaahhhh berkhasiat. Kalo terlambat bangun, lagi 5 minit nak azan pun sempat buat ni tau...

Bahan-bahannya mudah je.. 3 bahan je.. 


ESP + Kurma + Oat


Cara-caranya..

Malam, sebelum masuk tidur ~ saya isi air masak dalam tumbler Shake & Take saya tu.. Kemudian, carik-carik 7 biji kurma.. Masukkan ke dalam balang.. Masukkan 2 scoop Oat.. Kemudian simpan dalam peti sejuk..

Esok, bangun sahur ~ bubuh 2 sudu ESP ke dalam tumbler tu ~ kisar. Minum sejuk-sejuk. Wallllahhhhh sedappp sungguh...




Ni resepi paling basic lah.. Kalo ada fresh milk, saya tambah Fresh Milk. Kalo ada Chia Seed, saya bubuh Chia Seed. Memang sedap.. Kalau ada Performance Drink Shaklee saya bubuh sekali jugak..

Dan yang lebih penting, sangat berkhasiat untuk keperluan tubuh kita. Tambah-tambah dalam kita tengah berpuasa ni kan.. Insya Allah memang dapat berikan kita kecergasan yang lebih lama.

Nak cuba?

Boleh beli terus kat sini..




Ataupun boleh je hubungi saya untuk order..



Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)



Efie Muhamad (facebook)

You Might Also Like

0 comments