Thursday, 10 October 2013

Cara Bisnes Shaklee ~ Dari Pendapatan Sampingan Menjadi Pendapatan Utama

Dulu saya tak yakin dengan Shaklee. Makan pun  cerlang cerlup, apatah lagi nak berbisnes Shaklee. Memang takde langsung dalam kepala saya. Tak terfikir pun untuk turut sama dalam perniagaan ini.

Sehinggalah pada suatu hari....

Kami suami isteri sepakat untuk beli rumah. Bayaran bulanan untuk rumah tersebut adalah RM2000. Saya agak susah hati mengenangkan perkara tersebut. Memandangkan kami suami isteri tiada pendapatan bulanan yang tetap, tambahan pula suami sedang sambung belajar ketika itu, haruslah saya gusar kan. Rasa macam nak batalkan sahaja, tapi bayaran pendahuluan sebanyak RM25,000 dah pun dijelaskan. Sayang jugak, bukan sedikit jumlahnya.

Saya bertanyakan pendapat sahabat saya, Mommy Lyna Vitaminsemulajadi.com. Soalan saya sangat terus dan telus.. heheheh...

" Bolehkah aku dapat RM2000 dari bisnes Shaklee?"

Jawapan beliau..

"Boleh!!"

Bila mendengar jawapan dia, saya kembali yakin walaupun masa itu pandangan saya gelap, tak tau apakah yang perlu saya buat untuk meniaga Shaklee. Blog memang tak tahu langsung, facebook baru nak berjinak2, nak jual pergi rumah ke rumah memang tak la kan. Heheh...

Tapi semua itu tak memudarkan keyakinan saya. Berbekalkan semangat yang kental, usaha yang gigih saya mula belajar cara untuk berniaga Shaklee. Menuntut ilmu blogging, menjadi facebooker yang aktif, saya memulakan langkah.

Kini, saya kian mahir. Empayar perniagaan Shaklee saya makin luas berkembang. Alhamdulillah...

Tidak lagi gusar untuk membayar ansuran bulanan rumah, kerana saya tau dan saya telah mendapat lebih dari itu....

Jika anda pun turut berminat untuk bersama dalam kumpulan kami, anda dialu2kan. Bersama kita menjana pendapatan sampingan yang berpotensi untuk menjadi pendapatan utama, bermodalkan hanya RM75..
Insya Allah...  Bantu ummah melalui ekonomi yang mantap!


................................................................................................................
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

No comments:

Post a Comment