Bengkel Penyusuan Susu Ibu Di Kota Bharu

  • Friday, December 08, 2017
  • By efie muhamad
  • 0 Comments


Harinya sudah tiba!

Beberapa hari lepas, saya ada ceritakan tentang Bengkel Penyusuan Susu Ibu yang akan diadakan di Kota Bharu. Bengkel ini dianjurkan oleh Shaklee. Ianya adalah PERCUMA, dan terbuka untuk semua.





Dan akhirnya Alhamdulillah saya berkesempatan untuk ke sini, walaupun agak lewat sebab ke tempat kenduri terlebih dahulu. Biasalah musim cuti sekolah ni, kat Kelantan memang penuh dengan kenduri. Boleh dikatakan hampir setiap hari lah ada jemputan.



Shaklee telah menjemput seorang Doktor Perubatan Am dan Kaunselor Laktasi bagi menjayakan bengkel ini. Doktor ni bawak baby dia masa bagi talk tu, siap wrap lagi baby dalam kendong. Hihi comel. Baby tidur je sepanjang bengkel. 

Saya pun suka wrap baby. 
Baby selesa, kita pun selesa dan senang  untuk bergerak ataupun buat kerja.

Banyak sangat ilmu yang doktor kongsikan. Masa yang diperuntukkan selama 2 jam tersebut seakan-akan tak mencukupi. Serius!

Walaupun saya ni memang fully breastfeed anak, sejak anak pertama lagi yang kini dahpun berusia 9 tahun, banyak jugak ilmu-ilmu baru yang saya dapat. Ilmu yang sedia dah tahu pun, kita boleh refresh balik. 

Memang best sangat!





Ada banyak topik menarik yang dikongsikan.
Antaranya..

❤ Keunikan Air Susu Ibu
❤ Kebaikan Susu Ibu Untuk Bayi
❤ Kebaikan Susu Ibu Untuk Ibu
❤ Sains & Teknik Penyusuan
❤ Persepsi Yang Salah Tentang Susu Kurang
❤ Penyebab Kurangnya Susu
❤Tips Tingkatkan Susu
❤ Cara Handle Susu Perahan

Dan banyak lagi......

     



Insya Allah saya akan kongsikan dalam artikel kemudian..

Tunggu ya... 
😍


************************************************



Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)
FB: Efie Muhamad (Founder TheVioletTeam)


You Might Also Like

0 comments