Phytocol ST: Produk Terbaru Shaklee Untuk Menghalang Serapan Kolestrol Jahat Ke Dalam Tubuh

  • Tuesday, June 10, 2014
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

 Statistik di Malaysia menunjukkan 1 daripada 3 orang dewasa menghidap kadar kolestrol yang tinggi dalam badan. Juga turut menunjukkan risiko kematian rakyat Malaysia disebabkan oleh penyakit jantung juga adalah 1:3 orang.

Biasanya, kita beranggapan bahawa penyakit jantung ini adalah penyakit yang dihadapi oleh orang-orang tua. Namun ternyata anggapan kita itu silap. Hani Mohsin Hanafi (pelakon), meninggal dunia semasa usianya 43 tahun akibat serangan jantung. Ok, itu dah agak berumur. Kita tengok pula JackyNg Kiat Kee (pemain bola keranjang negara), meninggal dunia juga akibat serangan jantung pada usia hanya 25 tahun. Sangat muda kan? Itu menunjukkan serangan jantung ini tak mengenal usia, kerana ianya boleh menyerang sesiapa sahaja.


 
Antara faktor utama yang menyumbang kepada serangan jantung adalah tingginya kolestrol dalam badan. Mula-mula kita kena faham bagaimana jantung kita berfungsi. 

Jantung terdiri dari 4 injap, dan fungsinya adalah untuk mengepam darah ke seluruh badan secara berritma. Salur darah arteri adalah untuk mengangkut darah beroksigen, manakala vena adalah untuk mengangkut darah yang terdeoksigen.

Terdapat 2 jenis kolestrol dalam darah, iaitu High-Density Lipoproteins (HDL > kolestrol baik) dan Low-Density Lipoproteins (LDL > kolestrol jahat). HDL berfungsi untuk mengangkut kolestrol keluar dari salur darah dan dibawa balik ke hati untuk disingkirkan. Ianya akan membersihkan salur darah kita. Manakala LDL pula akan mengakibatkan pembentukan plak, dan akan menghalang dan menghentikan pengaliran darah. Ianya akan mengakibatkan kerosakan arteri, penyakit jantung dan angin ahmar.

Jadi, untuk melindungi diri dari penyakit jantung, kita mestilah mempunyai paras kolestrol HDL yang tinggi dan paras kolestrol LDL yang rendah. Bukan sahaja penyakit jantung, namun kadar kolestrol yang tinggi dalam badan merisikokan seseorang untuk menghidapi angin ahmar, penyakit hati, diabetic, tekanan darah tinggi dan juga turut menjejaskan sistem seksual seseorang.

Gejala Masalah Jantung


  • Keletihan yang melampau 
  •   Ketat di bahagian leher / tengkuk
  •   Degupan pantas atau tidak sekata
  •   Kuat berpeluh
  •   Nafas pendek
  •   Kurang selesa di bahagian dada

Sesorang itu berisiko untuk menghidap tinggi kolestrol sekiranya:

  •   Kuat merokok
  •   Berlebihan berat badan
  •  Selalu mengalami tekanan
  •   Hati yang tidak sihat
  •  Makanan

Makanan merupakan factor utama yang menyumbang ke arah tingginya kadar kolestrol dalam badan.  American Heart Association (AHA) menyarankan seorang dewasa yang normal hanya dibolehkan mengambil kurang dari 300mg kolestrol sehari, manakala bagi individu yang ada penyakit jantung, tidak boleh mengambil lebih dari 200mg sehari.

Hakikatnya, ianya sangat susah untuk dilaksanakan.. Mengapa??

Jom  tengok gambar di bawah..


Semangkuk tomyam sahaja pun dah menyumbang 353mg kolestrol. Dahtu cmane? Hakikat sebenar pengambilan kolestrol harian kita adalah 3 – 4 kali ganda lebih dari saranan pengambilan kolestrol yang dibenarkan. 


Jadi, apa penyelesaian yang kita ada?

Caranya ialah dengan......................

Phytocol  - ST

Berfungsi untuk menurunkan kadar kolestrol secara semulajadi. 
 Phytocol – ST dirumus dengan formula proprietary dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal dapat membantu mencegah penyerapan kolestrol dan menurunkan kolestrol LDL (jahat). Phytocol ST membekalkan 2000mg fitosterol sehari kepada badan.

turunkan kolestrol


Apa itu Fitosterol?


Fitosterol telah dibuktikan secara klinikal dalam lebih 80 kajian dapat menurunkan LDL kolestrol sebanyak 10-15% sekiranya diambil 2000mg sehari. Fitosterol mempunyai struktur yang hampir sama dengan koletsrol. Jadi, fitosterol akan berebut dengan kolestrol untuk mendapatkan tapak serapan.








 Cara pengambilan Phytocol ni adalah seeloknya diambil dalam setengah jam sebelum makan.. Jadi, para sterols tu akan bersiap sedia di dinding-dinding salur darah untuk sekat kolestrol yang ada dalam makanan kita tu dari masuk ke dalam salur darah masa kita makan... Bila dia sekat, dia hantar terus ke sistem perkumuhan kita, buang terus dari badan.. Best tak? Of course la best.....

Phytocol ni baru dilancarkan semasa National Conference Shaklee 2013-2014 yang berlangsung pada 7-9 Jun 2014, iaitu semalam.. eheheh... Panas2 lagi ni...

 HOTTTT!!!


Boleh call saya sekarang!!

iR Efie Muhamad 

ID Shaklee: 869620

019-9890707



You Might Also Like

0 comments