Saturday, 28 June 2014

Ramadhan Madrasah Terbaik Untuk Kita

Alhamdulillah, Allah masih panjangkan lagi usia untuk bertemu dengan Ramadhan pada tahun ini... Semalam Alhamdulillah, kami sekeluarga merasmikan terawih di Masjid Baru Bandar Satelit Islam Pasir Tumboh.. Dekat je dengan rumah, 3 minit je naik kereta.. Gambar takde, sebab phone tak bawak malam tadi.. so, tengok gambar ihsan google je la ye ;-) Masjid ni sederhana je luasnya, di atas bangunan shoplot.. apapun, anak-anak seronok sebab ramai rakan-rakan sebaya dengan diorang datang masjid ni.. Solat kejap je, pastu sibuk nak main... hmmmm budak-budak katakan...

Yang nampak kubah bahagian depan, itulah masjid.. unik kan?



Semoga Ramadhan tahun ini merupakan Ramadhan terbaik untuk kita.. Ubah diri dari segala sifat dan sikap tak baik kepada yang lebih baik, dari sikap malas kepada rajin, dampingi Al-Quran, ambil pengajaran darinya dan amalkan, hidupkan solat-solat sunat dan sebagainya.. Semasa blogwalking, saya terjumpa poster-poster menarik ini.. Saya kongsikan di sini, semoga kita semua dapat ambil pengajaran darinya...

































Hakcipta poster "Owh So Muslim OSM"
All credit and thanks goes to them.
Selamat Berpuasa Semua ..... ;-)

Nak order Shaklee?

iR Efie Muhamad 

ID Shaklee: 869620

019-9890707

No comments:

Post a Comment