Ketahui Bagaimana GLA Dapat Membantu Pesakit Diabetes

  • Saturday, August 02, 2014
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Kadar pesakit kencing manis, atau penghidap diabetes semakin meningkat di Malaysia. Graf yang semakin menunjukkan peningkatan yang ketara ini  mungkin berpunca dari pola pemakanan yang amat tidak seimbang di Malaysia. Rata-rata gemar menikmati nasi lemak, roi canai, teh tarik, makanan tinggi karbohidrat seperti nasi dan mi serta pengambilan minuman bergula / berkordial / berkarbonat hampir setiap hari.


graf pesakit diabetes



Apabila kadar gula dalam darah semakin meninggi, pelbagai komplikasi yang boleh timbul. Antaranya, kegagalan untuk buah pinggang berfungsi, penyakit jantung, jangkitan kuman akibat luka yang lambat sembuh dan pelbagai lagi komplikasi lain.

pesakit diabetes


Tanda-tanda Seseorang Itu Menghidap Diabetes


tanda-tanda diabetes


 Maka, sekiranya anda ada menghidapi gejala-gejala ini, maka disarankan untuk membuat pemeriksaan doktor dengan segera, agar tindakan yang pantas boleh dilakukan dengan sebaiknya.

Bagaimana GLA Shaklee Dapat Membantu?


GLA dapat membantu memperbaiki simptom berkaitan masalah kencing manis seperti peningkatan sensitiviti terhadap kesakitan dan kekebasan pada bahagian badan. 

Kajian menunjukkan pengambilan 480mg setiap hari GLA boleh mencegah kemerosotan dan mengurangkan masalah kencing manis. 

GLA juga dapat membantu memperbaiki kadar insulin dalam kencing manis jenis 2 dan mengurangkan kadar trigliserida dalam badan.


Jemput baca artikel ini..

Cegah Diabetes Sebelum Terlambat


Nak order?


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d1d88beb304d082e37a8b584ff39c03d

Atau boleh hubungi saya di sini..



You Might Also Like

0 comments