Kenapa Saya Memilih Shaklee Berbanding Yang Lain?

  • Friday, November 22, 2013
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Saya tidak pernah merasai pengalaman bekerja makan gaji. Jika orang lain, lepas sahaja grad, pasti sibuk menghantar resume ke syarikat-syarikat bagi mencari pekerjaan. Menghadiri interview sana-sini. Namun saya tidak begitiu. Habis sahaja belajar, saya terus bekerja dengan syarikat milik abang ipar, bukan sebagai pekerja yang bergaji namun sebagai rakan kongsi.
4 tahun saya di sana, kemudian saya beralih arah. Membuka sebuah butik keperluan bagi ibu-ibu hamil dan menyusu, sebagai tanda sokongan saya yang tidak berbelah bagi terhadap dunia penyusuan susu ibu. Namun, cabaran bagi menguruskan sebuah butik ini besar, terutama bagi kita yang baru mula nak bertatih berniaga. Dengan overhead cost ribuan ringgit setiap bulan, belum dikira lagi kos pengubahsuaian butik yang menelan belanja puluhan ribu ringgit, maka ianya agak sukar untuk kita bertahan.

 

Kenapa Saya Suka Sangat Berniaga SHAKLEE?

 Perkenalan saya dengan Shaklee adalah secara dengan tidak sengaja. Bermula dengan meletakkan consignment suplemen untuk penyusuan, rakan saya telah mendaftarkan saya sebagai ahli Shaklee, memandangkan produk-produk Shaklee yang saya letakkan di butik saya melayakkan saya untuk mendapat keahlian Shaklee secara percuma. Alaaa, bukan banyak pun, hanya pembelian melebihi RM650, dahpun layak dapat free membership dah. Maka dari situlah, kecintaan saya terhadap Shaklee bercambah.
 Yang paling utama mengapa saya suka Shaklee, sebab saya dapat berniaga dengan tenang. Tanpa perlu risaukan overhead cost yang beribu-ribu sekiranya berniaga menggunakan premis fizikal. Kos yang perlu dibayar cuma kos elektrik dan internet, yang saya pasti kalau saya tak berniaga Shaklee pun, kos-kos ini memang tetap saya kena bayar.

Syukur
, saya dipertemukan dengan Shaklee.

Melalui Shaklee, saya mendapat sekurang-
kurangnya 3 perkara setakat ini.

CASH - dah setahun lebih shaklee beri saya bonus setiap bulan. Bermula hanya dari RM30, kini bonus saya dah dapat membiayai pinjaman rumah, persekolahan anak, makan minum setiap hari, belanja untuk mak ayah, adik beradik, bayar segala hutang piutang dengan bank dan lain-
lain lagi.

CAR BONUS - Alhamdulillah, pinjaman untuk kereta saya Toyota Wish memang saya gunakan dari bonus kereta Shaklee bagi.. & ada balance lagi, boleh simpan utk bayar maintainance kereta pulak..

CONVENTION TRIP - tahun ni saya layak 1 tiket ke Kota Kinabalu tajaan Shaklee pada bulan
September lepas..Untuk tahun depan, saya dah layak dapat 2 tiket untuk National Trip, dan sedang berusaha untuk dapatkan tiket International Trip.... jadi nanti, saya boleh pilih samada nak bercuti dalam negara bersama keluarga, ataupun nak menunaikan umrah / pergi ke US.. Yang tu kita pikir nanti... hehehe....

Hidup saya memang berubah dengan Shaklee... Berubah sepenuhnya... Samada dari segi kewangan, juga dari rohani insya Allah....

Bagaimana Ingin Menjadi Ahli Shaklee dan Berniaga Shaklee?

Ada 4 pilihan.
1) Yuran pendaftaran RM75
2) Beli produk Shaklee berjumlah RM650, terus melayakkan anda untuk menjadi ahli Shaklee secara PERCUMA
3) Beli 2 botol VIVIX
4) Beli 3 kotak Shaklee Collagen Powder
Yang bagusnya, keahlian Shaklee ini adalah untuk seumur hidup. Tak payah nak renew2 dah setiap tahun. 
Dan sekiranya anda berminat untuk berniaga Shaklee, menjana pendapatan bersama Shaklee maka anda harus mempunyai semangat yang kental dan sanggup belajar... Sekiranya anda mempunyai 2 ciri ini, anda memang LAYAK BERSAMA KAMI.. Selepas mendaftar dengan saya, saya akan masukkan anda ke dalam grup eksklusif kami, dimana banyak tips-tips marketing kita akan pelajari di sana, dan juga akan mendapat bimbingan yang berterusan. Tapi tu sekiranya daftar dengan saya la, kalau daftar dengan orang lain memang tak dapatla saya masukkan ke dalam grup eksklusif kami ini.
Jadi, pilihan di tangan anda. Jangan tunggu lama-lama, kerana masa itu lebih berharga dari emas kan?
Mari berubah, keluar dari zon selesa, demi ummah...
Gambar Master Lyna (upline saya) yang kini tengah mengikuti percutian bersama Shaklee di Paris & London. Yang bestnya, sebab boleh bawak mak ayah & anak2 sekali.


  -------------------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)
 

 
 

You Might Also Like

0 comments