Tips Kesihatan Jantung bersama CoQHealth

  • Thursday, July 04, 2013
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Jantung merupakan organ yang paling lama bekerja untuk kita, seusia kita kira-kira 5 minggu dalam kandungan. Jantung bekerja penuh setia, tak pernah lalai, tak pernah cuti kan? Cuba kalau jantung berehat seketika, agak-agaknya apa jadi dengan kita? Hehehe...❤ Purata degupan jantung adalah 100,000 kali sehari. Begitu hebat jantung bekerja untuk kita kan?

Jadi, memandangkan jantung yang harus bekerja keras untuk kita, sewajarnyalah kita mengambil berat juga tentang kesihatan jantung. 

Betul tak??

Penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh nombor 1 di kalangan rakyat Malaysia dan 2 setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca dari kanser, menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kebangsaaan Jantung Malaysia. Manakala mengikut perangkaan Organisasi Kesihatan Dunia, sejumlah 37% kematian di Malaysia berpunca  daripada penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan strok. Kebanyakan pakar kesihatan mencadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup harian teratur, tidak merokok dan memastikan berat ideal. Coenzyme Q10 (CoQ10) merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita.

CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan didalam kapsul dengan sistem penyampaian minyak kacanag soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik. CoQ10 telah ditunjukkan dapat:
  • Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 didalam darah 

 

Keistimewaan CoQHealth Plus Shaklee


  •  Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 didalam CoQHealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli setiap hari
  • Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengatur dan menjana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh
  • Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endthelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung)
  • CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan Co-Q10 nya.
  • Tanpa gluten

Berita baiknya, CoQHEalth Plus ini baru sahaja dilancarkan di Malaysia pada 8 Jun 2013, belumpun sebulan yang lepas. Kini, rakyat Malaysia boleh mendapatkan suplemen ini, bagi menjaga kesihatan jantung, sebelum terlambat.


Shaklee menawarkan vitamin SEMULAJADI, SELAMAT dan BERKESAN.

Selamat mencuba ;-)

..........................................................................................................
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)


You Might Also Like

0 comments