Monday, 24 February 2014

Ostematrix Shaklee: Atasi Sembelit Dengan Mudah

Sembelit, terutama bila selepas melahirkan anak memang sangat mengerikan. Saya faham tahap kengerian itu, kerana saya pun pernah alami semasa lahirkan Ammar dulu. Hohoho sampai saat ni masih terbayang2, walaupun dah 5 tahun berlalu.

Sebulan beb, tak dapat membuang dengan normal. Tapi masa tu saya memang tak tau apa2 mengenai produk Shaklee. Anak sulung pulak kan. Keluarga dahla strict bab2 makan ni.. Sayur tak boleh, buah tak boleh (tapi curi2 jugak mintak suami belikan buah heheheh, tapi still takleh nak lawas).. Abih tu, cmano? Huhuhu.. Memang terpaksa bergantung dengan ubat dari farmasi. Yang jenis telan tu tak jalan, kena guna yang jenis cecair picit tu, barulah jalan. Tahap kronik kot saya ni.. Hehehe...

Tapi sebenarnya, sembelit ni memang kita takleh nak pandang ringan. Yela, takkan kita nak biar benda2 bertoksin tu lama2 dalam tubuh kita kan? Boleh jatuh sakit la jadinya... Kalo diikutkan, sekiranya kita tak membuang selama 2 hari pun dah dikira sembelit. Sepatutnya kita kena membuang sekurang-kurangnya sekali sehari, ataupun lebih elok sekiranya 2 kali sehari. Ni ilmu yang saya dapat masa ikuti kelas bengkel nutrisi awal bulan hari tu.

Bagaimana Ostematrix Shaklee Membantu?

 

Pelik kan cmane Ostematrix vitamin fevret saya ni, dapat membantu melawaskan sessi pembuangan? Ye lah, Ostematrix ni kan kalsium.. Apa kaitannya dengan dapat melawaskan pulak?

Heheh begini sebenarnya... Ostematrix bukanlah sekadar kalsium...

Dalam Ostematrix tu, bukan je ada Kalsium, tapi ada jugak Magnesium... Selain berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang, magnesium ni jugaklah yang berfungsi untuk pelawasan tu...

Magnesium membantu melegakan otot dalam usus - menyebabkan otot usus menjadi lembut dan menghapuskan sembelit.
Magnesium juga membantu menarik air ke dalam usus - menyebabkan jumlah air di dalam usus bertambah dan membantu melembutkan najis.

Jadi, bila kita mengambil Ostematrix ni sebagai salah satu suplemen untuk kekuatan tulang kita, secara tak langsung ianya akan dapat melawaskan sessi pembuangan kita. Mudah kan??

Sekarang ni, Ostematrix memang merupakan antara vitamin fevret saya. Sebabnya bagi saya, setiap wanita memang perlukan kalsium kerana selain kita kehilangan kalsium melalui proses kehamilan & penyusuan, tapi kita juga turut kehilangan kalsium melalui pengaliran darah haid setiap bulan. So, cuba bayangkan berapa je kadar kalsium yang tinggal dalam tubuh kita. Esok2, belum pun tua lagi dah terbongkok2.. Nak dukung cucu pun tak larat kot.. Huhuhu...  Jadi, memang bagus sangat la kalo kita amek Ostematrix ni sepanjang masa, tambah-tambah lagi masa hamil ataupun berpantang...

Jadi, memang Ostematrix ni jadi fevret la, bukan saja untuk kesihatan tulang dan menyusukan anak, tapi jugak dapat kesan sampingan yang bessstttt sangat iaitu dapat melawaskan. Biasanya, bangun pagi2 masa nak Subuh tu dah jalan sekali, lepas tu masa Zohor lagi . Alhamdulillah, dapat membuang secara normal, dengan jumlah yang betul. Hehehe... Nyah la toksik2 dari tubuh guwe...heheheh...

Video perkongsian ibu muda, yang serik untuk beranak lagi sebab alami sembelit yang sangat teruk selepas bersalin...



Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sbb Seksa Pantang. Apa Yg Buat Dia Berubah?


So, bagaimana dengan tahap 'pembuangan' anda? 
Nak cuba dengan Ostematrix?? 
Satu botol yang menawarkan baaaaaanyak khasiat yang tak ternilai untuk tubuh kita...

SMS / Call saya Efie di 019-9890707 untuk maklumat lanjut.


-------------------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

No comments:

Post a Comment