Tuesday, 11 February 2014

Multivitamin: Benarkah Satu Pembaziran?

Benar...

Multivitamin akan merupakan satu pembaziran sekiranya multivitamin yang diambil adalah bersifat sintetik , badan gagal untuk menyerap sepenuhnya vitamin dan mineral dan mempunyai pewarna tiruan yang mungkin akan menimbulkan kesan negatif pada masa akan datang.


Perbezaan Multivitamin Shaklee


Hal pembaziran ini tidak berlaku pada multivitamin Shaklee atau lebih dikenali sebagai Vitalea Shaklee memandangkan suplemen Shaklee adalah merupakan suplemen  yang terhasil dari bahan-bahan semulajadi. Secara teknikalnya, produk Shaklee tidak mengandungi apa-apa kandungan bahan kimia yang berbahaya seperti parabens, tidak mengandungi pewarna, tiada lemak trans dan tiada perisa atau pemanis tiruan.

Shaklee tidak menggunakan haiwan untuk bahan ujian. Malah pembungkusan Shaklee adalah selamat dan bebas biophenol toksin - phtalates dan dakwat toksik. Itulah sebabnya memang kita benar-benar pasti, bahawa setiap produk Shaklee adalah dijamin selamat untuk digunakan.

Vitalea Shaklee merupakan multivitamin yang CEPAT & SENANG DISERAP sepenuhnya oleh badan kita.. Tak percaya? Jom layan video eksperimen kadar keterlarutan Vitalea Shaklee ni.. Kejap je kan dah larut sepenuhnya... So takdelah isu membazir seperti yang digembar-gemburkan tu...



Vitalea Shaklee pula merupakan multivitamin yang PERTAMA di dunia. Sekarang ni dahpun  berusia 99 tahun. Kalaulah manusia, dapat kita bayangkan bagaimana dah kerepot tu kan? Heheheh... Tapi Vitalea ni tua-tua kelapa tau, makin tua makin banyak manfaatnya. Nama VITAMIN itu sendiri berasal dari nama asal VITALEA iaitu Vitalized-Minerals, yang disingkatkan menjadi VITAMIN. So, saya sebagai pengguna VITALEA Shaklee ni memang layak untuk berbangga la kan? Hehehe....


multivitamin shaklee
Vitalea dalam majalah I-Sihat

 Sebotol Vitalea ni harganya RM88.75, ada 120 tablet dalam sebotol tu. Sehari makan sebiji je, jadi sebotol tahan sehingga 4 bulan la. Tak mahal pun kan... Nak harga yang lagi best, boleh contact saya ok..

Efie : 019-9890707

NOTA: VITALEA TIDAK BOLEH DIAMBIL SERENTAK BERSAMA KALSIUM KERANA IANYA AKAN MENGURANGKAN KADAR PENYERAPAN OLEH BADAN. JADI, JARAKKAN PENGAMBILAN DALAM 2 JAM PUN DAH OK...

----------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

No comments:

Post a Comment