Tingkatkan Sistem Imun; Perlindungan Terbaik Menentang Penyakit

  • Sunday, February 09, 2014
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Ramai yang tertanya-tanya, terutamanya mereka yang agak jauh dari bidang perubatan ataupun mereka yang kurang mengambil tahu tentang istilah-istilah perubatan ini tentang apakah sebenarnya yang dimaksudkan dengan sistem imun? Bagaimana ia berfungsi? 

Sistem imun sebenarnya adalah sekumpulan sel, molekul dan organ. 

Ia membentuk:

Bahagian yang boleh dilihat – seperti kulit, air mata, air liur dan lender daripada mulut, hidung dan paru-paru

Bahagian yang tidak  boleh dilihat – seperti timus, limfa, sistem limfa, sumsum tulang, sel darah putih, antibody, sistem pelengkap (seperti protein yang bekerja dengan antibodi) dan hormon.



Semua bahagian sistem imun ini bertindak sebagai penghalang pencerobohan virus, bacteria, kulat, cacing dan parasit lain yang memasuki tubuh melalui kulit, hidung, mulut atau bahagian tubuh lain yang terbuka dan menyebabkan penyakit berjangkit.

Sistem imun kita sangat meluas dan bergerak lancar, bukan di bawah kawalan organ pusat seperti otak, tetapi melalui rangkaian maklumat kompleks di kalangan ahli-ahlinya.

Bagaimana Sistem Imun Berfungsi

Kita mendapat penyakit daripada bacteria (seperti kuman) dan virus. Sesetengah bacteria tidak berbahaya dan bermanfaat (jutaan bacteria dalam usus kita untuk membantu proses penghadaman), tetapi banyak yang menjadi berbahaya apabila masuk ke dalam tubuh atau aliran darah.

Tugas sistem imun ialah melindungi anda daripada jangkitan virus, bacteria dan jangkitan lain seumpamanya. 

Ia melindungi kita semua dengan 3 cara utama:-

Ia membentuk rintangan yang mencegah bacteria dan virus memasuki tubuh
Jika bacteria atau virus memasuki tubuh, sistem imun cuba mengesan dan menyingkirkannnya sebelum ia boleh menyesuaikan diri dan membiak
Jika virus atau bacteria membiak dan mula menimbulkan masalah, sistem imun kita akan menyingkirkannya.

Bagaimana Nutriferon & Garlic Shaklee Dapat Membantu





 GARLIC

Ia menguatkan sistem imun dan merangsang penambahan sel darah putih yang melawan jangkitan, merangsang aktiviti sel Pembunuh Semulajadi (PS) dan meningkatkan kecekapan pengeluaran antibodi.

Ia juga bertindak sebagai antipengoksida yang mengurangkan  pembinaan radikal bebas dalam aliran darah. Bawang putih juga menghapuskan bahan yang berpotensi karsinogen dan toksik yang lain.

Ia juga boleh mengurangkan risiko kanser perut sehingga 40% dan mengurangkan paras kolestrol sekitar 9%. Juga merupakan makanan mesra jantung memandangkan ia memastikan platlet tidak melekat dan menyebabkan pembuluh darah halus tersumbat.

NUTRIFERON

Nutriferon merupakan satu produk yang dihasilkan setelah melalui kajian selama 40 tahun terhadap beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 herba yang berlainan. Hasilnya, Dr Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia, dan telah dipatenkan oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai lain.

Dr Kojima telah menetapkan bahawa ekstrak dari biji labu, bunga safflower, honeysuckle jepun dan biji plantago mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Interferon inilah yang mengaktifkan  sel-sel darah putih dalam tubuh kita bagi melawan segala macam jenis pencerobohan oleh anasir-anasir luar. Sekiranya sel-sel darah putih kita tak aktif, maka senanglah kita dijangkiti penyakit.

Persekitaran kita memang dah tak selamat, banyak menyumbang ke arah lemahnya sistem imun tubuh kita. Asap kenderaan & kilang, sistem penghawa dingin, gas buangan, virus di udara, habuk semua itu akan melemahkan sistem imun kita.

Justeru, kita memang sangat-sangat perlu untuk tingkatkan imun tubuh kita, supaya kita tidak mudah dijangkiti penyakit. Cara yang terbaik tentulah dengan  mengambil suplemen yang telah terbukti selamat dan berkesan ini.


HARGA BIASA GARLIC RM47.50 (60 tablet)
HARGA BIASA NUTRIFERON RM181.25 (30 sachet)
HARGA SPECIAL CALL EFIE 019-9890707

----------------------------------------------------------
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.
Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)

You Might Also Like

0 comments