Sunday, 12 October 2014

Petua Atasi Anemia Semasa Hamil

Ramai wanita yang mengalami sedikit masalah anemia sebelum hamil. Ini biasanya disebabkan oleh kekurangan zat besi yang terdapat dalam tubuh wanita. Masalah ini perlu dirawat dengan segera, seboleh-bolehnya sebelum kehamilan kerana proses kehamilan dan kelahiran memerlukan lebih banyak zat besi dari tubuh.



Bagi wanita hamil khususnya, anemia sgt bahaya kerana boleh menyebabkan tumpah darah semasa dan selepas bersalin, tekanan darah tinggi (eklampsia), keguguran dan kematian. Malah anemia juga bahaya kepada bayi yg dikandung kerana boleh menyebabkan kematian janin, kelahiran bayi tidak cukup bulan dan kelahiran bayi kurang berat badan.
Justeru itu, keperluan zat besi pada wanita juga meningkat saat kehamilan dan melahirkan. Ketika hamil, seorang ibu tidak sahaja dituntut memenuhi keperluan zat besi untuk dirinya, tetapi juga harus memenuhi keperluan zat besi untuk pertumbuhanan janinnya.



Masalah hemoglobin (hb) yang rendah semasa hamil, turut berpunca daripada kurangnya zat besi di dalam tubuh. Ini kerana, zat besi inilah yang digunakan untuk membina hemoglobin di dalam tubuh.


Vitalea Untuk Penghidap Anemia


.
Wanita hamil disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya 15mg zat besi setiap hari. Maka, kita kena ambil 2 tablet Vitalea setiap hari bagi memenuhi keperluan zat besi semasa hamil.

Jemput tengok perkongsian seorang ibu yang alami anemia setiap kali beliau hamil.

Specialnya, Vitalea merupakan multivitamin pertama di dunia. Ianya semulajadi, cepat dan mudah diserap oleh badan. 

Boleh cuba eksperimen sendiri. Rendam Vitalea di dalam air, tak sampai 5 minit, konfem dah hancur. Boleh jugak tengok video ni, yang dah buat eksperimen siap-siap dah cmane Vitalea ni dissolved dalam masa yang sekejap je.




Menarik kan?

Sebab tu, kita boleh dapat rasa kesan dalam masa yang singkat.

Memang terbaik!

Sebotol Vitalea ada 120 tablet dan berharga cuma RM88.75. Berbaloi sangat kan?

Boleh order di sini..

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=16a0720adefe16db0df9b9023e733639

Atau hubungi saya di sini...



No comments:

Post a Comment