Friday, 12 May 2017

Bagaimana Vivix Shaklee Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Nak kata terperanjat sangat pun tak, sebab memang dah boleh agak berdasarkan pemakanan seharian kita. Dengan nasi lemak, roti canai,  teh tarik dan segala macam kuih muih yang manis memang jadi santapan harian kebanyakan rakyat Malaysia. Malaysia memang syurga makanan, kan?

Tapi, walaupun dah boleh agak, tetap fakta ni sesuatu yang menyedihkan. 1 dari 5 orang dewasa di Malaysia, merupakan pesakit kencing manis.

statistik kencing manis

Punca Kencing Manis


Terdapat pelbagai faktor yang menyumbang kepada tingginya statistik rakyat Malaysia yang menghidap diabetes.

1. Corak Pemakanan


Macam yang saya cakap tadi, Malaysia memang terkenal dengan syurga makanan. Kedai makan -> bukak 24 jam pun ada.

Pagi: Nasi Lemak + Teh Tarik
Lunch: Nasi penuh pinggan + ayam + secoet sayur + sirap bandung
Petang: kek coklat
Dinner: Nasi lagi
Tengah malam: Tonton bola kat kedai Mamak sambil layan Roti Canai + Teh Tarik

Rutin kebanyakan dari kita kan?


2. Stress

Stress kat tempat kerja, stress dengan jem di jalanraya. Memang stress. Balik rumah, stress dengan hiruk pikuk anak-anak lagi.

Ya, stress juga boleh menyumbang kepada tingginya kadar gula dalam darah.Semakin banyak stress yang kita hadapi semakin bertambah paras hormon dalam darah kita. Sekiranya punca stress bukan dari fizikal maka hormon tersebut kekal di anggota badan dan akan bertukar menjadi glukosa dalam darah pula. Ini menyumbang kepada kenaikan paras glukosa dalam darah. kenaikan paras glukosa dalan darah adalah punca utama kencing manis jika tidak ada langkah kawalan yang berkesan. 

3. Obesiti

Baru-baru ini, sekumpulan penyelidik dari Sekolah Perubatan Universiti Pennsylvania berjaya menemui hubung kait kenapa seseorang yang menghadapi masalah kegemukan berisiko tinggi untuk menghidap kencing manis.
Mereka percaya bahawa jawapan kepada persoalan tersebut ada pada protein yang dikeluarkan oleh tisu lemak atau resistin.
"Resistin sejenis hormon baru iaitu protein yang dikeluarkan oleh sel-sel lemak. Ia lebih banyak dijumpai di dalam badan mereka yang menghadapi masalah obesiti,'' jelas seorang daripada penyelidik, Mitcell Lazar.
Hormon atau protein resistin dikenal pasti melalui penyelidikan ke atas kesan-kesan ubat antidiabetes ke atas sel lemak pada tikus.
Apabila mereka menyuntikkan hormon berkenaan kepada tikus, tahap gula di dalam darah meningkat.


4. Kurang Bersenam

Lifestyle kita yang tak berapa nak aktif ni pun turut menyumbang kepada masalah diabetis. Rata-rata, rakyat Malaysia agak kurang bersenam. Hari kerja keluar pagi balik dah malam, hari cuti pulak lebih selesa lepak depan TV bersama anak-anak. 

Bagus luangkan masa untuk quality time bersama anak, tapi lebih bagus jika kita dan anak-anak keluar bersenam bersama. Lagi seronok kan?

5. Pengambilan Ubat-ubatan

Sad, but it is true. Pengambilan ubat-ubatan juga menyumbang kepada faktor terjadinya masalah diabetis.

90% orang yang ada kencing manis biasanya type II, asalnya normal tetapi disebabkan diet yang tidak seimbang, gaya hidup yang tidak sihat ----> maka insulin tidak dapat berfungsi dengan baik.

Bagaimana Kencing Manis Boleh Terjadi?


Apabila kita makan, karbohidrat akan di cernakan menjadi glukosa, glukosa seterusnya akan masuk ke salur darah untuk diagihkan kepada sel organ yang memerlukan---> iaitu sumber tenaga kita.
Hormon insulin secara automatik akan dihasilkan oleh pankreas untuk membenarkan glukosa masuk ke dlm sel organ.
Insulin berperanan macam gatekeeper atau kunci antara salur darah dan sel organ.
Apabila insulin buka pintu, glukosa akan masuk ke dalam sel, bekalkan tenaga untuk jalankan fungsi sel.
Diabetes/kencing manis terjadi apabila insulin tak dapat buka pintu antara sel organ dan salur darah,
Glukosa akhirnya terkumpul dalam darah---> glukosa yang tinggi dalam darah menyebabkan kencing manis

Cara Turunkan Gula Dalam Darah Dengan Vivix. 




Dalam Vivix Ada Resveratrol!!

Dan resveratrol inilah yang bertindak membantu mengurangkan sindrom akibat diabetis.
Mengikut kajian, ada 5 mekanisme bagaimana resveratrol dapat bantu kurang metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan.

1. Resveratrol bantu memperbaiki keseimbangan glukosa dalam darah- so ianya akan jadi elok balik ikut sistem yang betul macam badan kita patut buat

2. Resveratrol Bantu kurangkan rintangan insulin- vivix tolong betulkan fungsi "kunci dan mangga" tadi supaya glukosa boleh masuk dalam sel dan tak terkumpul di salur darah sahaja

3. Resveratrol bantu melindungi pankreas- kita nak nourish balik pankreas yang dah rosak dan terbeban tadi, supaya boleh berfungsi semula dengan baik. Kita tak nak cucuk insulin tiruan. Kita nak hasilkan sendiri insulin oleh pankreas kita. Vivix akan kurangkan radang di pankreas -->protect sel di pankreas --> supaya insulin akan naik ke paras normal semula.

4. Resveratrol bantu membaiki rembesan insulin-->bila sel pankreas dah normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita.

5. Resveratrol bantu membaguskan keseimbangan metabolisme- fungsi tubuh.

InsyaAllah, dengan pengambilan Vivix yang consistent, pesakit kencing manis boleh kembali tersenyum


Testimoni Vivix vs Diabetis


ubat kencing manis

ubat kencing manis

ubat kencing manis

ubat kencing manis


Nak cuba Vivix untuk insan tersayang?
Sebotol RM503.50, untuk nikmat sebuah kesihatan.

Boleh klik terus kat butang eSell ni tau..



Ataupun, boleh hubungi saya terus sebagaimana di bawah.


Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)

Efie Muhamad 019-9890707


Efie Muhamad (facebook)

No comments:

Post a Comment