GLA Shaklee: Rahsia Kesuburan Wanita

Evening Primerose Oil (EPO)!

Ya, ramai yang mengenali EPO, tapi kurang mengenali GLA. Perbezaan keduanya?


Kebanyakan GLA (gamma-linoleic acid) yang tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primerose Oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari bunga borage yang mengandungi lebih dari 2x ganda GLA dalam EPO. Borage juga lebih 3x ganda dari segi bioavailabiliti dan 3x lebih berkesan dari EPO.

Boleh lihat disini, untuk keterangan lanjut.


Fungsi GLA dalam meningkatkan kesuburan wanita

  •  Mengawal selia estrogen dan testosteron ~ GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara, membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.
  •  Melambatkan menopous ~ Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, mengetatkan uterus
  • Mengurangkan kesakitan senggugut ~  apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma linolenic acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA complex adalah perlu.
  • Membantu proses kehamilan ~ GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada peluang sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.

EPO shaklee

Usah bertangguh lagi. Lakukan sesuatu untuk tingkatkan tahap kesuburan anda. Makin lama menunggu, mekin bertambah usia, makin berkurangan tahap kesuburan. Buatlah keputusan sekarang, demi masa depan anda!

Berikhtiarlah sebelum TERLAMBAT!!
Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee, anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Pasir Tumboh, Kota Bharu atau dapatkan di kedai Mom 2 Moms milik saya, juga di Pasir Tumboh. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

Boleh hubungi saya di 019-9890707 ;-)


You Might Also Like

0 comments