Cara Untuk Kurangkan Kolestrol Dalam Badan

  • Wednesday, November 15, 2017
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Kajian daripada World Health Organization pada tahun 2011 menunjukkan 1 daripada 3 orang dewasa yang mengalami masalah kolestrol yang tinggi dalam badan. Kadar kolestrol yang tinggi ini, menyumbang kepada risiko untuk penyakit jantung.

Jenis-jenis Kolestrol Dalam Badan


Terdapat 2 jenis kolestrol dalam darah, iaitu Kolestrol HDL (high-density lipoprotein) dan Kolestrol LDL (low-density lipoprotein).

Kolestrol HDL lebih dikenali sebagai kolestrol baik kerana kolestrol jenis ini akan mengangkut kolestrol keluar dari salur darah dan dibawa ke hati untuk disingkirkan.

Manakala Kolestrol LDL pula lebih dikenali sebagai kolestrol jahat. Ianya mengakibatkan pembentukan plak. Ia juga akan menghalang dan menghentikan aliran darah. Kadar Kolestrol LDL yang tinggi akan menyebabkan kerosakan arteri, penyakit jantung dan angin ahmar.


Untuk melindungi diri kita daripada terkena penyakit jantung, kita mestilah mempunyai kadar Kolestrol HDL yang tinggi dan kadar Kolestrol LDL yang rendah.





Apa Yang Menyumbang Kepada Terjadinya Kolestrol Yang Tinggi?


Yang paling utama  ➳ pemakanan.

American Heart Association menyarankan individu normal yang tidak menghadapi apa-apa masalah kesihatan supaya mengambil KURANG DARIPADA 300MG KOLESTROL SEHARI manakala pesakit jantung mengambil KURANG DARIPADA 200MG KOLESTROL SEHARI.

Namun, realitinya, dalam pemakanan seharian kita, kita mengambil berkali ganda lebih kolestrol daripada yang disarankan.

Cuba lihat contoh makanan harian kita di bawah.





Bagaimana Vitamin Shaklee Dapat Membantu?


PHYTOCOL ST









OMEGAGUARD








Kolestrol tinggi dalam badan, kita tak tahu. Biasanya tak dapat rasa. Simptom hanya muncul bila ianya dah semakin teruk. Padahal, ianya sangatlah merbahaya untuk diri kita. Boleh mengakibatkan serangan jantung yang akan membawa kepada kematian secara tiba-tiba.

Apatah lagi kalau badan sudah mula menunjukkan signal. Lagi la kita kena beringat. 

Jaga makan. 
Ubah gaya hidup. 
Amalkan suplemen. 
Sebelum terlambat.......


Dapatkan Phytocol ST dan OmegaGuard di sini.
Klik link eSell di bawah.


Untuk konsultansi, cara makan dan sebagainya boleh hubungi saya.


Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)

FB: Efie Muhamad (Founder TheVioletTeam)

Wassap: 
 http://efieshaklee.wasap.my


Efie Muhamad (facebook)

You Might Also Like

0 comments