Ubat Sakit Sendi Semulajadi Tanpa Steroid

  • Saturday, November 11, 2017
  • By efie muhamad
  • 4 Comments

Sakit sendi memang perit!
Sangat perit!!
Nak berjalan susah, nak naik tangga susah, even nak duduk pun susah. Nak berlari toksah cakaplah. Memang sah-sah tak boleh.

Biasanya, orang kaitkan sakit sendi ni denagn orang tua. Orang yang dah berumur. Orang yang lanjut usia. Namun, jangan tak tahu, zaman sekarang ni, orang yang muda-muda pun dah boleh kena sakit sendi. Jangankan usia 40-an, usia 30-an malahan 20-an pun dah ada yang sakit sendi.

Banyak faktor yang menyebabkan terjadinya sakit sendi ni. Antaranya ialah aktiviti fizikal yang lasak ataupun melibatkan barang-barang yang berat. Selain daripada itu, postur badan yang tak betul pun boleh menyumbang. Contohnya, selalu pakai kasut tumit tinggi jadi postur badan kita memang sah-sah tak betul bila kita pakai kasut tinggi ni. Obesiti juga turut menjadi penyumbang yang besar kepada berlakunya masalah sendi ni.

Nak tengok tak apa beza antara SENDI YANG SIHAT VS SENDI TAK SIHAT?






Sebenarnya, faktor proses penuaan kita sendiri pun turut mendorong kepada berlakunya masalah sendi ni. Kadar kepadatan tulang kita menurun bila usia meningkat. Kalsium mula berkurangan. Bendalir yang terdapat pada setiap sendi juga akan turut berkurangan yang akan menyebabkan terjadinya kesakitan apabila tulang rawan mula bersentuhan antara satu sama lain.




Ubat Sakit Sendi Semulajadi Tanpa Steroid


Ada rawatan di hospital. Biasanya suntikanlah. Yang kedua, pembedahan.




Tapi, kalau boleh, taknaklah kan sampai kena bedah bagai ni. Even suntikan pun, rasa ngeriiiiii je bila bayangkan. Huhuhuhu..

Jadi, caranya kita amalkan suplemen daripada awal. OmegaGuard dan Ostematrix merupakan gabungan 2 jenis vitamin yang bagus untuk membantu mengurangkan sakit pada sendi.



OmegaGuard


OmegaGuard ada Omega 3 yang berfungsi untuk kuatkan tulang rawan kita. Lagi satu, OmegaGuard ni bersifat anti-radang. Bila kita sakit sendi ni, maksudnya pada masa tu, sendi kita tengah ada radang. Jadi, bila kita ambil OmegaGuard, ianya akan mengurangkan radang-radang tersebut. Lagi satu, Omega 3 ni jugak bersifat sebagai pelincir yang membantu mengurangkan sentuhan antara tulang.





Ostematrix


Ostematrix ni merupakan gabungan kalsium + magnesium + vitamin D dan beberapa jenis vitamin yang lain. Magnesium dan Vitamin D akan bantu untuk proses penyerapan kalsium secara optimum. Orang yang selalu lenguh-lenguh, selalu kebas-kebas dan selalu kejang kaki pun sangat disarankan untuk amalkan Ostematrix Shaklee.










Untuk order, boleh klik link eSell kat bawah ni.



Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)




Efie Muhamad (facebook)

Anda mungkin juga meminati:

You Might Also Like

4 comments