Kenapa Bisnes Shaklee Sangat Sesuai Untuk Surirumah?

  • Sunday, November 12, 2017
  • By efie muhamad
  • 0 Comments


Biasanya sebagai surirumah ni, sumber kewangan kita terhad kan. Maklumlah, dengan harapkan gaji suami seorang je yang bekerja. Dengan duit tu la nak bayar rumah, nak bayar kereta, nak tampung perbelanjaan harian, nak belanja anak sekolah lagi. Memang terhad. Unless kalau gaji suami besar, maka itu lain kira lah kan.


Yang saya cerita ni situasi kebanyakan daripada kita. Termasuklah diri saya sendiri.


Kalau nak harapkan gaji suami semata-mata, untuk tanggung segala-gala dalam zaman yang serba serbi mahal ni, memang tak cukup. Sangat-sangat tak cukup. Memang perlukan sumber pendapatan tambahan jugak.


Alhamdulillah, walaupun saya ni seorang surirumah, tapi saya juga dapat bina pendapatan saya sendiri. Dan Alhamdulillah, pendapatan saya melalui bisnes saya, berjumlah 4 angka setakat ini. Insya Allah bila perniagaan saya ni makin berkembang, tak hairan untuk pendapatan saya juga turut berkembang 5 atau 6 angka sebulan. Insya Allah. Sama-sama kita doakan.


Apa Bisnes Saya?



Of course Shaklee!

Dan, saya sangat sarankan, untuk para surirumah, memilih Shaklee sebagai punca pendapatan.

Kenapa?

3 Sebab Kenapa Bisnes Shaklee Sangat Sesuai Untuk Surirumah



Modal Yang Rendah


Untuk memulakan perniagaan Shaklee, tak perlukan modal yang besar. Once anda jadi ahli Shaklee, anda dahpun boleh memulakan perniagaan Shaklee. Untuk mendaftar jadi ahli pun tak mahal, hanya RM79.50 sahaja. Tak perlu modal beratus-ratus, mahupun beribu-ribu ringgit. Maka, sah-sahlah bisnes Shaklee ni merupakan satu bisnes yang paaaaaling sesuai kepada surirumah seperti kita ni, yang tak berapa ada modal untuk berniaga.

Masa Yang Fleksibel


Kita jadi surirumah sebab apa? 

Mungkin sebab bagi setiap orang tak sama. Tapi bagi diri saya sendiri, saya lebih suka untuk berada di rumah menguruskan sendiri anak-anak. Jadi, melalui bisnes Shaklee ni, saya dapat capai tujuan saya. Saya boleh berada di rumah- pagi-pagi masak untuk bekal anak ke sekolah - hantar dan ambil anak sekolah - jaga anak yang masih kecil sendiri di rumah. Dapat masak sendiri untuk anak makan tengahari di rumah, lepas balik sekolah. Itu semua saat bahagia bagi saya. 

Jadi, bila berbisnes Shaklee ni, saya dapat apa yang saya nak tu, tapi dalam masa yang sama saya juga dapat membantu suami dalam menambah pendapatan buat kami sekeluarga. Alhamdulillah.

Peluang Dalam Shaklee


Walaupun untuk memulakan perniagaan Shaklee ni, tak perlukan modal yang besar, namun pulangan yang Shaklee bagi sangat berganda-ganda daripada jumlah modal yang kita keluarkan. Dari segi bonus -> banyak jenis bonus antaranya bonus jualan - untung runcit - bonus kepimpinan - bonus kereta -insentif koordinator dan macam-macam lagi.

Selain daripada segala jenis bonus tu, ada jugak trip pelancongan. Alhamdulillah, tahun ni merupakan tahun ke 4 saya berpeluang ikuti trip pelancongan Shaklee ni. Dan, trip Shaklee ni memang best sangatlah. 6 STAR tau. Siap dapat duit poket lagi. Untuk tahun ni, 22 November nanti kami akan naik Cruise untuk meredah lautan dan kapal ni akan singgah di destinasi menarik di Langkawi, Penang dan Phuket.

Seronok dan tak sabar! Walaupun Penang dan Langkawi tu dah banyak kali dah saya sampai, tapi Phuket tu tak pernah sampai. Maka haruslah teruja sangat kan. Lagipun, trip sendiri yang kita kena keluar duit dari poket sendiri berbanding dengan trip yang fully-sponsored dan percutian yang mewah ni, haruslah lagi seronok yang ni kan? Heheheheh...


Free Trip Shaklee Ke Kota Kinabalu

Penginapan Free Shaklee di Sunway Pyramid






Saya nak ajak anda sekalian, terutama para surirumah yang tengah tercari-cari bisnes yang paling sesuai untuk membantu suami menambah pendapatan keluarga, jom bersama-sama saya untuk kita sama-sama bina pendapatan melalui bisnes Shaklee.





Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)

FB: Efie Muhamad (Founder Violet)

Wassap: 
 http://efieshaklee.wasap.my



Efie Muhamad (facebook)


You Might Also Like

0 comments