Monday, 14 July 2014

Cara Kuruskan Badan Dengan Cepat!

Bulan puasa, bulan yang terbaik untuk kita ambil peluang untuk kuruskan badan.. Ya lah, bulan-bulan lain, waktu siang tu agak tak boleh nak tahan nafsu makan kan? So, memang agak kerap la ke laut diet kita tu.. heheh... Tapi bulan puasa ni, nak tak nak memang lah kita tak makan waktu siang tu.. Jadi inilah peluang terbaik untuk kita untuk tampil kurus di hari raya. Bukan sahaja untuk kurus, malah dapat bekalkan tenaga berpanjangan walaupun sedang berpuasa. Takdela nak melepek je...


Bagaimana Shaklee Dapat Bantu Kuruskan Badan Dengan Cepat?




1) Bersahur Dengan Cinch + ESP

2) Ambil Phytocol ST + OmegaGuard + Lecithin Semasa Berbuka  

3)Telan Alfalfa sebelum tidur


Ya, semudah 3 langkah ini saja, kita bakal dapat penurunan berat badan yang mengagumkan dalam masa sebulan ni.. 

Betul, ada orang kata dah memang bulan puasa, memang turunla berat apa nak heran? Hehehe jangan lupa, ada ramai jugak yang masa bulan puasa ni lah berat badan naik berkilo-kilo, bukan makin kurus pun.. Mana tak nya, berbuka hidangan sepenuh-penuh meja, lepas terawih singgah pulak moreh kan... Kat masjid memang dah ada moreh, kat kedai makan pun masa tu jugak la nak lepaskan  dendam seharian tak makan.. Kalo kat Kelantan ni lagi lah, memang glemer dengan "cholek" > ayam ke paru ke buah ke kerang ke dan macam-macam lagi dimakan bersama pencicah.. Memang glemer kat Kelantan ni... Lepas makan, balik tidur... Bangun sahur, lepas sahur tidur.. Mana berat tak naik mencanak-canak?

Jadi, apa kata kita cuba amalkan 3 langkah mudah ini untuk kuruskan badan dengan cepat...


set kurus

Masa sahur, amek ESP & Cinch je, tak perlu nak makan nasi dah... Makan nasi ni memang bagi kita kenyang, tapi juga mungkin akan menyebabkan sedikit lemau.. Dengan Cinch & ESP ni, insya Allah kita takdela rasa lapar sangat dan akan dapat bekalkan tenaga dalam tempoh yang lama untuk kita.. Cinch ni ada leucine , dapat bantu bina otot kita.. Takdela kurus tapi menggeleber je badan. ESP ni pulak Low Glycemix Index, yang bantu bekalkan tenaga berpanjangan u ntuk kita. Sebab tu ESP ni jugak sesuai untuk pesakit Diabetes.

set turunkan kolestrol

Ok, yang ni semasa berbuka. Mula-mula, lepas je azan tu, makan kurma sebiji kan? Ok lepas tu terus amek Phytocol ST, sebab Phytocol ni berfungsi untuk sekat kolestrol-kolestrol jahat dari masuk ke dalam salur darah. So, bagi dia ready siap-siap sebelum kita makan. Then, lepas makan, terus ambil OmegaGuard & Lecithin, untuk bantu badan pecah-pecahkan lemak dalam badan kita.



Alfalfa ni pulak berfungsi sebagai detox. Lemak-lemak yang dipecahkan tadi akan diangkut keluar dari badan kita melalui sistem perkumuhan.
Simple kan? Tapi insya Allah sangat berkesan. Oh ya, vitamin-vitamin ni bukan je untuk diambil 
semasa berpuasa, malahan saaaaangat elok diteruskan walaupun bukan pada bulan puasa.

Nak order?

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5a730579ebe031843c2cda200a47bb67

Ataupun, boleh hubungi saya di sini...




1 comment: