CoQ-Trol: Formula Terbaru CoQ10 Dari Shaklee

  • Wednesday, January 10, 2018
  • By efie muhamad
  • 0 Comments


Jika anda seorang yang mudah letih, kerap berasa penat dan selalu sangat mengantuk tak kira masa, itu mungkin menunjukkan bahawa CoQ10 dalam badan anda sangat kurang!

Apa Itu CoQ10?



CoQ10 adalah merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan boleh didapati dalam semua bahagian tubuh dan bahan yang menyamai vitamin ini merupakan anti oksida dan menjadi komponen penting kepada beberapa aktiviti berkaitan metabolisma tenaga. CoQ10 banyak dijumpai dalam mitokondria, di mana beberapa siri reaksi biokimia mengambil tempat serta pembentukan tenaga yang diperlukan untuk menyokong kehidupan. Namun, ia lebih banyak ditemui dalam organ-organ yang bekerja lebih keras seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas kerana keperluan tenaganya yang lebih tinggi pada sel-sel jenis ini. 

Kenapa Kanak-kanak Aktif?



Pernah tak kita terfikir, kenapa kanak-kanak tak pernah kenal erti penat? Punyai energy yang luar biasa. Tak reti dok diam. Sama jugak dengan remaja, penuh dengan aktiviti yang kalau kita tengok pun dah rasa letih. Kita orang yang dah dewasa ni (read: berusia uhukkk), kalo boleh nak dok rehat je kan.

Ini kerana, penghasilan CoQ10 dalam badan adalah pada peringkat yang tertinggi sehingga usia 20 tahun. Apabila usia dah melepasi 20 tahun, kadar penghasilan CoQ10 dalam badan kita menurun.





CoQ10 Menghasilkan Tenaga Untuk Badan


Pusat penghasilan tenaga dalam badan (mitokondria), sangat memerlukan CoQ10 sebagai sumber nutrien yang penting untuk penghasilan tenaga. Jantung-merupakan salah satu organ dalam badan kita yang bekerja keras 24 jam setiap hari tanpa henti. Justeru, otot-otot jantung amat memerlukan tenaga yang banyak bagi membolehkannya berfungsi dengan baik. 



Bekalan tenaga untuk jantung ini, didapati daripada mitokondria yang terdapat dalam sel-sel otot jantung. Jika sekiranya jantung tidak mendapat bekalan tenaga yang mencukupi, maka jantung tidak akan dapat berfungsi dengan baikn dan sempurna. Maka, kita akan jadi mudah penat, letih, lesu, tak bermaya dan mudah mengantuk. 


Badan Kita Dah Hasilkan CoQ10, Tak Cukup Ke?



Sebagaimana gambarajah di atas, penghasilan CoQ10 dalam badan kita akan menurun seiring dengan peningkatan usia. Maka, ianya tidak lagi mencukupi untuk badan kita berfungsi dengan cergas.

Apatah lagi, sekiranya kita mengambil ubat untuk merendahkan kolestrol (statin) ianya akan lebih merendahkan kadar penghasilan CoQ10 dalam badan.

Ya, kita boleh dapatkan CoQ10 daripada pemakanan harian. Namun, sedikit sangatlah yang kita boleh dapat dari makanan. Cuba tengok jadual di bawah.


Kita rasa kita dah makan macam-macam, tapi rupa-rupanya CoQ10 yang ada dalam makanan kita hanyalah tak sampai pun 10mg. Padahal, untuk kita yang normal dan tak punya apa-apa penyakit ni, kadar CoQ10 yang disyorkan adalah sekitar 50mg-100mg. Jauh lagi dari mencukupi.

Cuba tengok, apa yang kita kena makan untuk cukupkan 100mg CoQ10 sehari.



Huishhh, memang tak mampu nak telan sebanyak ni setiap hari.
Pengsan!!

CoQ-Trol: Formula Terbaru CoQ10 Dari Shaklee




Setiap tablet CoQ-Trol ini mengandungi 100mg CoQ10. 
Ianya bukan sahaja mengandungi CoQ10, tapi turut mengandungi Resveratrol dan Tocopherol.

Untuk dapatkan CoQ-Trol ini, boleh buat pembelian terus melalui Shaklee dengan menekan butang eSell di bawah.


Juga, boleh hubungi mana-mana pengedar Shaklee di bawah yang berhampiran dengan anda.

Kami dari TheVioletTeam mempunyai pengalaman selama lebih 5 tahun dalam Shaklee, dan turut mendapat bimbingan nasihat terus daripada doktor perubatan.

Pengedar Shaklee Kota Bharu: COD Kota Bharu / Kubang Kerian / Bachok
Pengedar Shaklee Pengkalan Chepa: COD Kota Bharu / Kubang Kerian / Pengkalan Chepa
Pengedar Shaklee Semenyih : COD Semenyih / Ampang
Pengedar Shaklee Putrajaya : COD Semenyih / Putrajaya / Kajang
Pengedar Shaklee Kota Samarahan : COD Farley Kota Samarahan
Pengedar Shaklee Singai : COD Singai / Pasar Bau / Malihah / MJC /Kota Padawan
Pengedar Shaklee Bintulu : COD Bandar Bintulu / Kidurong / Bt 5- Bt 10 Jalan Bintulu-Miri
Pengedar Shaklee Kuching : COD Kuching
Pengedar Shaklee Kajang: COD Kajang / Bangi / Kuala Lumpur
Pengedar Shaklee Bayan Baru : COD Bayan Baru / Bayan Lepas
Pengedar Shaklee Bukit Mertajam : COD Bandar Perda / Bukit Mertajam
Pengedar Shaklee Terengganu : COD Kemasek / Kerteh / Kijal


Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)
FB: Efie Muhamad (Founder TheVioletTeam)


You Might Also Like

0 comments