OmegaGuard Kawal Serangan Asthma Anak

  • Friday, January 05, 2018
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Dulu-dulu, saya pun sama dengan kebanyakan orang : tak tau apa fungsi suplemen, malah tak tahu apakebenda la suplemen ni..

Sehinggalah ditakdirkan saya ada anak..


Anak sulung saya - umur 3 bulan dah kena warded.
Anak kedua saya - umur 8 bulan dah kena warded.

Atas sebab yang sama - bronchiolitis. Juga pneumonia sekali.

Anak-anak mewarisi genetik yang kuat untuk ada asthma / resdung / ekzema. Kerana kedua-dua belah keluarga ada penyakit ni.





And, this is my turning point on my perception towards supplement.

Nak dijadikan cerita, masa anak kedua saya berusia setahun, saya cuba bagi anak saya makan OmegaGuard. Dan Nutriferon. Sekadar cuba-cuba. Masa tu, saya sendiri pun tak yakin anak saya boleh telan. Ya lah, anak kecik lagi, baru setahun lebih kan. Macamana nak makan kapsul minyak ikan tu.

Ajaibnya, boleh je dia kunyah-kunyah telan macam tu je 😅😅  
Terpegun jugaklah saya tengok. Hanyir kotttt minyak ikan tu.. Tapi ok je dia.. Dan lebih menakjubkan, saya perasan anak saya jarang kena sakit sejak lepas tu. Kalo tak sihat pun, Alhamdulillah sekejap je. Tak perlu masuk hospital.

Kuasa Allah kan..
Kita ikhtiar je...

Maka, sejak tu lah kehidupan saya bermula dengan Shaklee. Masa tu tak tahu pun Shaklee ni MLM. Saya ni memang jenis anti MLM. Anti orang dok ajak2 masuk - labur duit sedebuk lepas tu tunggu duit masuk macam air paip. Memang saya tak percaya.

Walhal, sebenarnya MLM tu tak salah. MLM tu cuma sistem. Sistem ejen. Sama macam bisnes yang lain. Yang salahnya, manusia-manusia yang menyalahgunakan sistem MLM, sehinggalah MLM ni dapat persepsi buruk daripada semua orang. Termasuk saya, masa tu.

Ok, back to cerita saya balik. Hahahah panjang melalut. Ya lah, saya memang taktahulah Shaklee ni MLM, sebab upline saya tak pernah pun suruh saya melabur beribu-ribu. Malah beratus pun tak pernah. Tak pernah jugak beliau paksa saya cari orang dan paksa orang tu untuk melabur sekian-sekian amaun. Tak pernah. So, memang wajarlah saya tak tahu pun Shaklee ni MLM.

Ok, melalut lagi. Hahaha..

So, lepas tu saya pun fikirlah. Suplemen ni penting rupanya. Sebab, makanan kita sekarang ni bukan sihat sangat pun. Processed food bersepah, transfat merata. Kalau kata makan makanan kat rumah pun, kita tak dapat pastikan cukup ke nutrisi yang ada dalam makanan kita tu kan..

So, sejak daripada tu, saya amalkan Shaklee. Bukan untuk diri saya je, tapi suami dan anak-anak sekali.

Since anak-anak saya yang sulung dan no 2 tu, masa baby lagi dah kena masuk wad, so saya fikir saya kena ambil nutrisi yang bagus masa hamil lagi. Ikhtiar untuk dapatkan baby yang sihat. Yang kuat daya tahan. Yang tak mudah kena serangan penyakit.

Dan Alhamdulillah, saya nampak beza itu. Anak ke 3 dan ke 4 saya, saya syukur sangat sebab memang nampak diorang lagi kuat daripada abang dan kakak diorang. Satu kesyukuran yang tak boleh nak nilai, sebab tiada yang lebih berharga daripada nikmat kesihatan.

Kan?

********************************************


Untuk dapatkan vitamin Shaklee, boleh hubungi terus Ejen Shaklee dari TheVioletTeam yang berhampiran dengan lokasi anda. kami mempunyai pengalaman selama lebih 5 tahun dalam Shaklee, dan turut mendapat bimbingan nasihat terus daripada doktor perubatan.



Pengedar Shaklee Kota Bharu: COD Kota Bharu / Kubang Kerian / Bachok
Pengedar Shaklee Pengkalan Chepa: COD Kota Bharu / Kubang Kerian / Pengkalan Chepa
Pengedar Shaklee Semenyih : COD Semenyih / Ampang
Pengedar Shaklee Putrajaya : COD Semenyih / Putrajaya / Kajang
Pengedar Shaklee Kota Samarahan : COD Farley Kota Samarahan
Pengedar Shaklee Singai : COD Singai / Pasar Bau / Malihah / MJC /Kota Padawan
Pengedar Shaklee Bintulu : COD Bandar Bintulu / Kidurong / Bt 5- Bt 10 Jalan Bintulu-Miri
Pengedar Shaklee Kuching : COD Kuching
Pengedar Shaklee Kajang: COD Kajang / Bangi / Kuala Lumpur
Pengedar Shaklee Bayan Baru : COD Bayan Baru / Bayan Lepas
Pengedar Shaklee Bukit Mertajam : COD Bandar Perda / Bukit Mertajam
Pengedar Shaklee Terengganu : COD Kemasek / Kerteh / Kijal

Untuk buat pembelian OmegaGuard secara terus dengan Shaklee, boleh klik kat link eSell ni.

Untuk konsultansi, boleh hubungi saya.


Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)
FB: Efie Muhamad (Founder TheVioletTeam)

You Might Also Like

0 comments