Wednesday, 4 February 2015

Cara Kurangkan Senggugut Dengan Berkesan

Seingat saya, masa sekolah dulu saya mengalami senggugut yang teruk. Bila kena tu, memang terguling-guling la menahan sakit. Masa tu saya dalam Form 2 kot. Serius, memang sakit sangat.

Biasanya, masa awal remaja ataupun pertengahan remaja, majoriti wanita akan mengalami kesakitan senggugut semasa haid. Namun, orang kata, bila dah kahwin senggugut itu akan hilang dengan sendiri. Saya sekarang ni pun dah takde senggugut dah, namun saya tak pasti bilakah senggugut itu hilang. Samada sebelum atau selepas berkahwin. Jadi, tak dapatlah saya buktikan bahawa apa yang orang kata tu benar ke tak. Hihihi...

Tapi kita taknaklah kesakitan senggugut yang melampau sampai menyebabkan segala kerja-kerja kita terganggu kan? Anak-anak tak dapat hadir ke sekolah, wanita yang dah bekerja terpaksa amek cuti bila diserang senggugut. Tak pasal-pasal kan. Padahal, kesakitan senggugut ni, insya Allah boleh dikawal, tanpa mengganggu aktiviti harian kita.

Taknaklah jadi macam hantu kak limah ni kan.. heheheheh...


Bagaimana GLA dan Ostematrix Shaklee Membantu?

 

 

GLA Shaklee

Wanita yang senggugut mengalami sakit kerana kekurangan linoleic acid dalam tubuh mereka. Linoleic acid ini berfungsi untuk mengurangkan radang yang berlaku semasa proses pengecutan rahim sewaktu haid

 

Ostematrix

Otot rahim akan mengecut semasa haid untuk membuang telur yang tidak disenyawakan. Jika anda kurang kalsium dalam tubuh, anda akan lebih mudah mengalami senggugut semasa haid.
Ostematrix membekalkan kalsium untuk membantu pengecutan rahim tanpa sakit senggugut.

So, stop this pre-menstrual syndrom, before it stop u!


Dapatkan GLA Complex dan Ostematrix hari ini juga...

  Hubungi saya....
❤ Efie Muhamad ❤


SMS/Whatsapp: 019-9890707

No comments:

Post a Comment