Tuesday, 15 April 2014

5 Cara Mudah Pudarkan Parut Jerawat!

Jerawat dah takde.. Tapi parut jerawat ni degil la pulak kan? Tak tau nak buat cmane dah nak bagi pudar.. Tetap jugak membentuk parut-parut yang tak best tu kat kulit muka.. Arghhhhh stressssss!

 Ok jangan stress2 lagi.. Nanti jerawat makin la suka nak timbul balik.. Jangan fokus kat masalah tapi kita cari penyelesaian ok?

Jom kita cuba tips mudah ni...


Lemon 
 
 
Ambil sebiji lemon. Potong kepada beberapa bahagian. Gosok pada bahagian yang berjerawat setiap pagi, petang dan malam.Kulit lemon mengandungi asid sitrik yang menghalang pertumbuhan bakteria. Jus lemon mengandungi vitamin C yang bertindak sebagai astringen yang membantu jerawat kering. Juga, dengan meminum jus lemon, anda perlahan-lahan akan mencuci toksin daripada badan anda yang akan membantu mengurangkan jerawat.
 
 
Bawang putih
 

Bawang putih dipercayai untuk menyembuhkan jerawat kerana ciri-ciri antibakteria atau antiseptik membunuh bakteria yang bertanggungjawab menyebabkan jerawat. Tumbuk 2 ulas bawang putih sehingga halus, dan sapu ke bahagian muka yang berjerawat. Biarkan selama 10 minit. Amalkan setiap minggu.

Putih Telur
 
 
Telur tidak hanya makanan sarapan pagi! 
Putih telur penuh sesak dengan vitamin yang bermanfaat untuk membersihkan jerawat dengan membantu untuk mengurangkan kulit berminyak dan mengetatkan liang roma. Sapukan putih telur ke muka anda dan rasakan bagaimana putih telur menyedut minyak dan kotoran dari kulit anda sepanjang malam!
 
Strawberry


Strawberi adalah sumber semula jadi asid salisilik, yang merupakan salah satu bahan yang paling biasa digunakan dalam produk rawatan jerawat. Strawberi juga mengandungi antioksidan dan pelbagai vitamin yang akan membantu untuk membaiki parut jerawat. Kisar strawberi dan sapukan terus ke muka. Biarkan selama kira-kira 20 minit sebelum membasuh dengan air.
 
 
 Yogurt + ESP + Vit E


Cucuk kapsul Vita-E dengan jarum untuk keluarkan ekstrak Vita-E. Tak perlu picit semua sekali, sebiji kapsul Vita-E boleh digunakan untuk 2-3 kali. Kemudian campurkan yogurt, ESP dan Vita-E sekaligus dan gaul rata. Homemade masker yang kaya dengan protein dan vitamin E anda sudah siap. Boleh sapukan ke muka dengan rata, biarkan lebih kurang 15 minit atau sehingga kering. Kemudian cuci muka seperti biasa.

Minyak Vita-E mungkin tidak hilang jika wajah dicuci dengan air biasa, jadi boleh gunakan pencuci muka untuk lebih bersih. Waktu terbaik untuk menggunakan masker ini ialah sebelum tidur malam atau selepas mandi pagi.


Hebat kan??

Mudahnya la nak ikhtiar untuk hilangkan parut jerawat. So, jangan stress2 lagi. Pergi buat sekarang!! Eheheheh....

Berminat untuk bermasker dengan ESP & VIT E Shaklee?

Boleh call saya sekarang!!
iR Efie Muhamad 
ID Shaklee: 869620
019-9890707

No comments:

Post a Comment