Kenapa Wanita Hamil WAJIB Amalkan Ostematrix Shaklee?

  • Wednesday, April 02, 2014
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Kalsium sinonim dengan untuk kebaikan tulang. Namun hakikatnya, kalsium berperanan jauh lebih besar dari sekadar kebaikan tulang untuk tubuh kita.  Ada pelbagai manfaat yang kita tak nampak, juga kita tak sedar sebenarnya. 

Jom kita tengok satu persatu...
 

Manfaat Utama Ostematrix


☁ Menguatkan Tulang ☁            
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

☁ Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-kebas ☁
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur  akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.


Masa hamil kita kerapkali kejang kaki kan?





☁ Meringankan Stress ☁
Ianya mengimbang tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

☁ Memperbaiki Masalah Haid ☁

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil.

☁ Pengalkalian Tubuh ☁
Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesity di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi. 

☁ Vitamin D ☁
Dinamakan Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Juga bagus untuk mereka yang  vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D.

☁ Magnesium ☁
 Magnesium merupakan antara ion positif yang penting  didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan  komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf,  mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

☁ Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum ☁
Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan un tuk membaiki tulang rawan dan menghalang arthritis.



kalsium shaklee

Bagaimana Memilih Kalsium Yang Bagus?

✔ Pilih kalsium yang turut mengandungi Vitamin D dan Magnesium
✔ Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
✔ Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap  mineral.  
                           

 Perbezaan Ostematrix Shaklee


 Kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


Testimoni 

 Jom saksikan sendiri, testimoni pengamal Ostematrix ni, bagaimana Ostematrix sangat-sangat membantu untuk TIDAK SEMBELIT selepas bersalin...




kalsium shaklee


Untuk order... Boleh klik button kat bawah..

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b50aefa43e5793f3bf645fc35f4ba895

Ataupun, boleh hubungi saya terus untuk pembelian





Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu (ID: 869620)

Efie Muhamad 019-9890707


Efie Muhamad (facebook)

You Might Also Like

0 comments