Anda Memang Menyesal Join Shaklee Bila...................

  • Friday, April 25, 2014
  • By efie muhamad
  • 0 Comments

Makan Shaklee dah lama..
Puas hati tak payah cakaplah memang puas hati sangat-sangat...

So, teringin la pulak nak jadi ahli pulak...
Mana tau boleh jugak buat side income kan?

Satu decision yang bagus...
Tapi.... 

Awas!!

Salah pilih dengan siapa untuk kita berdaftar adalah satu kesilapan yang akan kita sesali sepanjang hidup kita kerana apabila sudah mendaftar, kita sama sekali sudah tidak boleh lagi nak tukar untuk berdaftar dengan orang lain....




Bila kita dikatakan salah memilih?

Memilih Orang Terdekat Untuk Mendaftar

Katalah kita berdaftar dengan sepupu kita sebab bagi kita senang bila berdaftar dengan orang dekat ni, tapi malangnya keputusan yang kita buat tu tak berapa nak tepat. Sepupu kita ni tak tau apa-apa pun tentang produk Shaklee juga tentang pelan pemasaran Shaklee.Apatah lagi untuk ajar kita cara nak memasarkan produk Shaklee memang jauh panggang dari api la kan. Sedangkan niat kita untuk join Shaklee ni sebab nak cuba meraih pendapatan. Jadi, kesian sangat kan... 

Tapi ini bukan bermaksud tak boleh berdaftar dengan orang terdekat, cuma pastikan penaja kita itu dapat membantu kita menggapai impian kita dalam Shaklee.. Sekiranya beliau boleh, maka teruskan..


Memilih Orang Yang Tak Aktif Dalam Shaklee Untuk Mendaftar

Bukan maksudnya kita hanya boleh memilih orang yang dah berpangkat tinggi dalam Shaklee, contohnya Master Coordinator la kan. Bukan begitu maksudnya. Tak salah untuk memilih orang yang masih rendah lagi pangkatnya, tapi dengan syarat orang itu mestilah bergiat aktif dalam Shaklee.

Sekiranya kita pilih orang yang tak cukup aktif, maka kita tidak akan up-to-date dengan apa-apa pengumuman daripada Shaklee. Memandangkan Shaklee sentiasa memperbaiki peraturan mengerjakan perniagaan Shaklee bagi menjamin kelangsungannya dalam jangka-panjang, tidak up-to-date boleh membawa padah jika kita ter-buat salah sebab tidak diberitahu. Sama ada keahlian digantung ataupun dibatalkan sama sekali!


Memilih Untuk Melabur Beribu Ringgit Untuk Mendaftar

Lebih malang lagi, sekiranya kita terberdaftar dengan orang yang melaksanakan MLM secara haramjadah , kena buat pinjaman beribu-ribu baru dapat mendaftar, maka anda memang sangat tersilap langkah. Itu bukan strategi untuk mengaut keuntungan, tapi itu cekik leher sendiri namanya. Sangat-sangat berisiko tinggi. Sudahnya, anda bukan sahaja tidak diajar cara-cara memasarkan produk, stok beribu ringgit yang anda beli itu akan hanya tersorok bawah katil. Sadisss...

Berniaga ni untuk bayar hutang, bukan berhutang untuk berniaga.. Dan inilah yang saya lakukan sehingga hari ini... Dapat bayar pinjaman perumahan, dan dapat sara hidup saya sekeluarga tanpa perlu melabur beribu-ribu untuk mula berniaga Shaklee..




 
Jadi, jangan sekali-kali SALAH MEMILIH!

Pastikan kita pilih penaja yang betul, bagi memastikan kita mendapat bimbingan dan tunjuk ajar yang sewajarnya dari penaja kita..

Ok? 

≧◠◡◠≦✌

Nak menjadi sebahagian dari keluarga Cheese saya?

Boleh call saya sekarang..
iR Efie Muhamad 
ID Shaklee: 869620
019-9890707

You Might Also Like

0 comments