Wednesday, 14 January 2015

Set Pantang Shaklee: Berpantang Dengan Indah, Tanpa Alami Trauma Selepas Bersalin

Ramai orang yang takut nak bersalin, namun ada jugak orang yang lebih takut untuk hadapi keadaan selepas bersalin. Heheheh..

Proses bersalin tu sekejap je kan. Sakit bersalin tu pun takdela lama. Tapi proses berpantang ni lama, lebih sebulan kan. Nak nak lagi, kalo alami beberapa perkara. Perkara yang akan buatkan kita rasa taknak dah bersalin sebab takut nak hadapi keadaan masa berpantang..

Wahhh peningnya ayatku... hahaha.. tapi korang faham kan?

Ok, apa keadaan yang boleh buatkan ibu-ibu bersalin ni trauma?


Satu yang paling femes adalah SEMBELIT!!!



Haaaaa jangan buat main ok.. Sembelit semasa dalam pantang ni memang sungguh mengerikan. Ada jugak kes yang punyalah meneran, sampai tertetas kembali jahitan luka bersalin. Dah kena pegi klinik jahit balik. 

Hohohohho ngeri okeh...

Pengalaman saya?


Ya, saya pun turut alami penderitaan sembelit selepas bersalin ni, masa Ammar dulu. Dahla anak sulung kan, pengalaman memang takdelah. Derita sembelit ni taktau nak cakaplah, berjam-jam dalam bilik air semata-mata nak keluarkan najis yang keras macam batu tu. Huhuhu.. sampai kena korek-korek... heheheheh... sorilah ya, kalo rasa macam geli sikit. Tapi tu lah hakikat sebenar yang saya hadapi, masih segar dalam ingatan ni walaupun dah 6 tahun berlalu.

Serius sengsara!

Sampai memang kena makan ubat sembelit. Barulah najis dapat keluar. Tapi takkanlah nak kena asyik makan ubat tu kan? Tak elok pulak untuk usus kita...

Keadaan sembelit yang saya hadapi ni, bukannya sehari dua, tapi sebulan lamanya tau. Boleh bayang tak macamana saya hadapi dalam tempoh sebulan tu. Asal rasa perut penuh je, konfem start risau. Risau takleh nak membuang..huhuhu...

Masa tu tak kenal lagi Shaklee ni.. Bersalin bulan 3 nanti ni, memang saya kena amek Shaklee.. 

 Wajib! 

Taknak dah sembelit macam masa Ammar dulu...huhu...

Apapun, jom kita tengok testimoni Khadeejah Hasmad, penulis blog Diary of Muhammad ni, bagaimana Shaklee melegakan proses berpantangnya...


Jadi, sediakan payung sebelum hujan... hehehe.. sediakan kelengkapan secukupnya untuk elak dari sembelit ni ya.. sape-sape yang pernah rasa sembelit selepas bersalin ni, tau la cmane sengsaranya kan?

Set Berpantang Shaklee Yang SUPERBEST!

 


Bonus Set Bersalin Shaklee 


  • Mengelakkan post partum depression (meroyan)
  • Membantu ibu mendapat zat-zat yang diperlukan yang tidak dapat diambil melalui pemakanan kerana melalui proses berpantang
  • Mempercepatkan luka bersalin sembuh
  • Menggalakkan penghasilan susu badan
  • Melawaskan sistem pembuangan
 Bagi ibu-ibu yang mementingkan kualiti tempoh berpantang dan penyusuan, pasti tidak akan teragak-agak untuk memilih berpantang dengan vitamin Shaklee.

Boleh isi borang ni..
Ataupun boleh je hubungi saya melalui cara-cara di bawah..


❤ Efie Muhamad ❤

SMS/Whatsapp: 019-9890707

1 comment: